Choć to już wrzesień, wiele – szczególnie starszych – osób wybiera się na urlop dopiero teraz: po sezonie wakacyjnym. Wśród nich nie brakuje entuzjastów karawaningu.
Wypoczynek z przyczepą gwarantuje niezależność i dostęp do wyjątkowych miejsc w wybranym momencie, bez względu na plan wycieczki.
Zobacz także:
Dzięki podróżowaniu z przyczepą kierowca może zatrzymać się w dowolnym momencie podróży, w wybranym punkcie widokowym, spędzając noc w malowniczym otoczeniu, z dala od zgiełku miasta. Przyczepy towarowe umożliwiają z kolei przewożenie większej liczby przedmiotów i sprzętów, które nie mieszczą się w samochodzie.
Aby uniknąć stresu związanego z parkowaniem i manewrowaniem w trudnych warunkach, na wąskich i krętych uliczkach lub zatłoczonych parkingach, Škoda w wybranych modelach wprowadziła systemy wspomagania kierowcy, zapewniające wysoki poziom bezpieczeństwa i komfort jazdy.
System Trailer Assist, dostępny w modelach Octavia i Kodiaq ma na celu ułatwić parkowanie z przyczepą. System asystujący kierowcę uruchamia się wrzucając wsteczny bieg i naciskając przycisk asystenta parkowania. Zadaniem kierowcy jest ustawienie odpowiedniego kąta cofania za pomocą przycisku do regulacji lusterek bocznych.
Obraz z tylnej kamery wyświetla się na wyświetlaczu systemu Infotainment. Następnie kierowca powinien delikatnie dodać gazu, a elektroniczny system samodzielnie wybiera najlepszy kąt skrętu kierownicy, pozwalający bezpiecznie manewrować pojazdem z przyczepą. Kierowca może na bieżąco korygować tor jazdy, a dopóki nie wykona żadnego ruchu dżojstikiem, auto porusza się w linii prostej.
Samochody marki mogą być wyposażone w elektronicznie zwalniany, odchylany zaczep holowniczy. Maksymalna masa całkowita przyczepy nie może przekraczać 2,5 tony w zależności od modelu i wersji silnikowej. Trailer Assist współpracuje z przyczepami zamocowanymi w odległości do 12 metrów, licząc od haka holowniczego do środkowego punktu osi, zamocowanymi na dyszlach w kształcie „V” lub „I”.
Aby w trakcie manewrowania na parkingu uniknąć wgnieceń, stłuczek czy otarć karoserii, funkcja Manoeuvre Assist, bazująca na tylnych czujnikach parkowania i elektronicznych systemach stabilizacji toru jazdy przy niskich prędkościach, wysyła wizualne lub dźwiękowe sygnały ostrzegawcze kierowcy w przypadku gdy kąt pomiędzy przyczepą a pojazdem jest zbyt duży, a w skrajnych sytuacjach samodzielnie hamuje samochód.