SKODA: ŚWIATOWA PREMIERA ENYAQ COUPE iV I ENYAQ COUPE iV RS

SKODA dodaje coupe do rodziny elektrycznego modelu ENYAQ iV.

ENYAQ COUPE iV charakteryzuje się połączeniem sportowej, atletycznej sylwetki z przestronnym wnętrzem i pojemnym bagażnikiem. Przeprojektowana linia nadwozia wariantu coupe zaoferuje dzięki aerodynamice większy zasięg w trasie. Elektryczny SUV w wariancie coupe debiutuje od razu również w usportowionej wersji RS.


Zobacz także:

PREMIERY

ECO


 

Po udanej premierze naszego pierwszego elektrycznego SUV-a, nowy ENYAQ COUPE iV wnosi do rodziny SKODY jeszcze więcej emocji, sportowej stylistyki i elegancji. Naszym projektantom i inżynierom po raz kolejny udało się połączyć wysoki poziom funkcjonalności z emocjonującym designem. Zupełnie nowy, topowy model w gamie to także pierwsza w historii w pełni elektryczna SKODA RS – mówi Thomas Schäfer, dyrektor generalny spółki SKODA AUTO.

Podobnie jak ENYAQ iV, nowa SKODA ENYAQ COUPE iV jest oparta na modułowej platformie dla samochodów elektrycznych MEB Grupy Volkswagen. Coupe ma 4653 mm długości i 1879 mm szerokości. Jego wysokość wynosi 1622 mm, a rozstaw osi 2765 mm. Sportowe linie zapewniają wysoką aerodynamikę i niski współczynnik oporu powietrza (cd) wynoszący 0,234.

ENYAQ COUPE iV będzie dostępny na europejskich rynkach z dwoma rozmiarami akumulatorów do wyboru, a także z napędem na tylną oś lub na cztery koła. Dostępne opcje będą generowały moc od 132 kW do 220 kW (wariant RS). W zależności od specyfikacji, elektryczny model zaoferuje zasięg nawet do 545 km w cyklu WLTP.

Atletyczny wygląd samochodu podkreślają duże obręcze kół ze stopów lekkich o wymiarach od 19 do 21 cali. Premiera coupe to także dwie nowe opcje kolorystyczne dodane do gamy ENYAQ iV: metalizowany Pomarańczowy Phoenix i metalizowany Szary Graphite, który zastępuje Szary Quartz SKODY. Lakier Zieleń Mamba jest zarezerwowany wyłącznie dla wersji RS. Podobnie jak w przypadku modelu ENYAQ iV, nowa koncepcja wnętrza z opcjami Design Selections zastępuje w wariancie Coupe klasyczne wersje wyposażenia.

Przyciemniony panoramiczny szklany dach w standardzie i delikatnie opadająca do tyłu linia dachu

Nowa SKODA ENYAQ COUPE iV oprócz wersji SPORTLINE dostępna będzie również jako topowy usportowiony ENYAQ COUPE RS iV. Model wyposażony jest w dyskretny sportowy zderzak przedni i boczne progi w kolorze nadwozia oraz aluminiowe obręcze kół o wymiarach od 19 do 21 cali. Od słupka B linia dachu łagodnie opada ku tyłowi i łączy się z tylną klapą o ostrej krawędzi spływu. Linie pojazdu są dodatkowo podkreślone przez, największy w gamie SKODA, przyciemniany, panoramiczny szklany dach, który jest standardowym elementem wersji coupe.

Panoramiczny szklany dach płynnie łączy się z tylną szybą i wpuszcza do wnętrza więcej światła dziennego, nadając samochodowi bardziej przestronny charakter, a jego powłoka pomaga zapewnić przyjemny klimat w kabinie. Podobnie jak w przypadku modelu ENYAQ iV, wersja coupe jest dostępna z opcjonalnym przodem Crystal Face, w którym pionowe żebra efektownego grilla SKODY są oświetlone za pomocą 131 diod LED, a poziomy pas świetlny dopełnia wygląd samochodu. ENYAQ COUPE RS iV jest standardowo wyposażony w Crystal Face.

Dwa rozmiary akumulatorów i cztery warianty mocy, w tym topowy ENYAQ COUPE RS iV

Nowe coupe będzie dostępne na europejskim rynku w czterech poziomach wydajności. Moc zaczyna się od 132 kW w tylnonapędowym modelu ENYAQ COUPE iV 60, który jest wyposażony w akumulator 62 kWh (netto: 58 kWh). ENYAQ COUPE iV 80 ma również napęd na tylną oś i wytwarza moc 150 kW z akumulatora 82 kWh (netto: 77 kWh).

Modele ENYAQ COUPE iV 80x i ENYAQ COUPE RS iV są wyposażone w drugi silnik na przedniej osi, dzięki czemu posiadają napęd na cztery koła. ENYAQ COUPE iV 80x ma moc systemową 195 kW, podczas gdy topowy ENYAQ COUPÉ RS iV dostarcza aż 220 kW z maksymalnym momentem obrotowym 460 Nm. To pierwsza w historii całkowicie elektryczna SKODA RS. Jej charakterystyczne cechy to wyjątkowo dynamiczne osiągi, czarne detale stylistyczne i pełnowymiarowy czerwony pas odblaskowy z tyłu, typowy dla modeli RS tej marki. ENYAQ COUPE RS iV przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 180 km/h20 km/h – więcej niż jakikolwiek inny wariant nowego coupe. Wariant RS może zostać zamówiony w kolorze Zieleń Mamba, który jest unikalny dla modeli RS marki.

Zwiększona wydajność i zasięg dzięki doskonałej aerodynamice

Zupełnie nowe, całkowicie elektryczne coupe SKODY charakteryzuje się współczynnikiem oporu powietrza (cd) 0,234, co poprawia wynik modelu ENYAQ iV. Aerodynamika przyczynia się do wysokiego poziomu wydajności samochodu. Niski opór ma znaczący wpływ na maksymalny zasięg pojazdu, który w modelu ENYAQ COUPE iV 80 wynosi do 545 km w cyklu WLTP. Dzięki możliwości szybkiego ładowania nowe coupe doskonale nadaje się do pokonywania długich dystansów. Wyposażony w opcjonalny hak holowniczy ENYAQ COUPE iV może holować przyczepy o masie do 1400 kg na pochyłościach 8%.

Wnętrza z Design Selections

Podobnie jak w przypadku modelu ENYAQ iV, we wnętrzu wariantu coupe zastosowano holistycznie skoordynowane opcje wystroju wnętrza oparte na nowoczesnych przestrzeniach życiowych, przy użyciu naturalnych, przetwarzanych w sposób zrównoważony i pochodzących z recyklingu materiałów. Przejrzysta struktura dostępnych opcji, w tym sprytnie zaaranżowanych pakietów tematycznych plus opcje indywidualne, znacznie ułatwia konfigurację samochodu. Standardowe opcje obejmują 13-calowy centralny ekran infotainment i 5,3-calowy cyfrowy kokpit.

Bezpieczeństwo: wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością oraz zaawansowane systemy asystujące

SKODA ENYAQ COUPE iV może zostać wyposażona w wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością oraz reflektory Full LED Matrix. Wysoki poziom bezpieczeństwa zapewni nawet dziewięć poduszek powietrznych. W prowadzeniu pojazdu pomoże Travel Assist 2.5, podczas gdy inne zaawansowane systemy wspomagania ostrzegą o potencjalnych kolizjach lub ułatwią parkowanie. Wyświetlacz Head-Up Display dostarczy kierowcy jeszcze dokładniejszych informacji, dzięki czemu nie musi on odrywać wzroku od drogi, podczas gdy reflektory Full LED Matrix zapewnią większe bezpieczeństwo, gdy widoczność jest słaba, umożliwiając kierowcy pozostawienie świateł drogowych włączonych przez cały czas.