Zaledwie dwa miesiące od premiery rynkowej nowa Škoda Superb dała znać o sobie – według badań rynkowych posiada stabilną wartość rezydualną.
Według niezależnych firm, zajmujących się profesjonalną wyceną pojazdów, flagowy model czeskiej marki powinien tracić stosunkowo niewiele na wartości.
Zobacz także:
W badaniu EurotaxGlass’s, przeprowadzonym w pięciu krajach (Niemcy, Włochy, Francja, Hiszpania i Polska), przyszła wartość rezydualna (prognozowana wartość przy odsprzedaży) wynosi od 40 do 49 proc. ceny początkowej samochodu (po trzech latach i przejechaniu 90 000 km). Inne badanie z rynku niemieckiego, autorstwa CAP/DAT, prognozuje wartość rezydualną na poziomie 50 proc. wartości nowego modelu (po trzech latach i 60 000 km).
W Polsce EurotaxGlass’s ustalił wartość rezydualną dla modelu Superb 2.0 TDI/150 KM Style po 36 miesiącach i przebiegu 90 000 km na poziomie 54 proc. ceny nowego modelu.
W Wielkiej Brytanii instytut CAP ustalił wartość rezydualną dla nowego Superba na 45 proc. (po trzech latach i przejechaniu 36 000 mil). Z kolei na czeskim rynku IBS Automotive określił wartość rezydualną dla nowego Superba na poziomie 38 proc. po upływie czterech lat i pokonaniu 120 000 km.
EurotaxGlass’s, CAP, DAT i IBS Automotives są międzynarodowymi dostawcami usług dla branży motoryzacyjnej. Wielomarkowe badania prognozują spodziewaną utratę wartości nowo wprowadzonych na rynek modeli samochodów.
– Zwycięstwa odniesione w czterech badaniach wartości rezydualnej potwierdzają wysoką jakość i wartość naszego flagowego modelu – mówi Werner Eichhorn, Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu Škody.
W ocenie zawarte były takie kryteria, jak: zużycie paliwa/ emisja CO2, cena/ jakość oraz niezawodność. Znaczenie miały także design i postrzeganie marek.
Nowy Superb wyznacza nowe standardy, cechując się wyrazistą stylistyką, techniką i przestronnością. Trzecia generacja, bazująca na technologii MQB Grupy Volkswagen, osiągnęła nowy poziom w kategorii bezpieczeństwa, łączności i pod kątem przyjazności dla środowiska.
Superb jest na szczycie gamy modelowej Škody od 2001 roku. Do tej pory marka dostarczyła do Klientów na całym świecie około 700 000 egzemplarzy pierwszej i drugiej generacji tego modelu.
Samochód będzie dostępny w polskich salonach już od początku lipca.