Wieloletni lider polskiego rynku samochodów czyli Skoda pierwszy kwartał 2018 roku zamknęła z wynikiem 18 899 zarejestrowanych samochodów, co stanowi wzrost aż o 19,05 proc.w stosunku do analogicznego okresu w roku poprzednim.
Dzięki utrzymaniu trendu wzrostowego, udział marki w rynku zwiększył się do poziomu 13,51 procent.
Zobacz także:
Nowy rok Škoda rozpoczęła notując wzrosty wyników (6 864 rejestracje w styczniu – wzrost o 30,8 proc., 5 665 rejestracji w lutym – o 25,9 proc., 6 370 rejestracji w marcu – o 3,92 proc.).
– Wraz ze zmieniającymi się trendami rynkowymi, ewoluuje także oferta Škody, dostosowująca się do zwiększających się oczekiwań Klientów. Do tradycyjnych atutów w postaci ponadprzeciętnych właściwości funkcjonalnych naszych modeli, dołączają kolejne znaki rozpoznawcze: stosowanie nowoczesnych rozwiązań technologicznych z zakresu bezpieczeństwa, emocjonujący design podążający za najnowszymi trendami oraz wykorzystywanie nowoczesnych technologii wymiany danych, które czynią każdą podróż bardziej komfortową. Dysponując rozbudowaną i nowoczesną gamą modelową, możemy cieszyć się ze zrównoważonego rozwoju i dalszego, konsekwentnego powiększania przewagi nad konkurentami w rywalizacji o tytuł lidera polskiego linku. Naszą dumę potęguje fakt, iż osiągnięty w pierwszym kwartale wynik nie jest wyłącznie zasługą polityki wyprzedażowej – sukces sprzedażowy zawdzięczamy też w dużym stopniu samochodom wyprodukowanym już w tym roku – mówi Tomasz Porawski, Dyrektor marki Škoda w Polsce.
Koncentracja marki na ofensywie w segmencie SUV przyniosła efekty. W Polsce zarejestrowano 951 egzemplarzy topowego modelu Kodiaq, co stanowi niemal trzykrotny wzrost wyniku wobec tego uzyskanego w kwartale, w którym model ten debiutował.
Najpopularniejszymi modelami producenta na polskim roku niezmiennie pozostają modele Octavia i Fabia. W zakończonym kwartale były dwoma najpopularniejszymi samochodami na polskim rynku, notując wyniki odpowiednio 5 685 oraz 5 637 zarejestrowanych egzemplarzy, co stanowi wzrost o 16,71 i 13,51 proc. wobec wyników zanotowanych w analogicznym okresie w roku poprzednim.
Na sukces złożyły się jednak wszystkie modele – każdy z nich zaobserwował w pierwszym kwartale znaczący wzrost popularności. Model Rapid zakończył pierwszy kwartał w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się samochodów na polskim rynku z wynikiem 2 701 rejestracji (+2,58 proc.), Superb – 2 268 rejestracji (wzrost o 17,45 proc.). Szczególnie znaczący wzrost, 40,86 proc., zanotował model Citigo, który zakończył kwartał z wynikiem 917 rejestracji.
W najbliższych miesiącach Škoda będzie kontynuowała ofensywę na polskim rynku, wprowadzając na niego m.in. nową odsłonę modelu Fabia oraz model Kodiaq w topowej odmianie wyposażenia Laurin & Klement.