Rozpoczęła się produkcja kompaktowej limuzyny Škody w Rosji. Pochodzące z miejscowości Kaługa egzemplarze pojawią się na tamtejszym rynku pod koniec kwietnia.
Model (ponad 130 000 wyprodukowanych egzemplarzy) spełnia warunki, by stać się ważny graczem na rosyjskim rynku dzięki nowoczesnej konstrukcji oraz stosunkowi ceny do jakości.
Zobacz także:
ROZMAITOŚCI
Rapid uzupełnia gamę modelową marki, wypełniając rynkową przestrzeń pomiędzy modelami Fabia i Octavia. Ze swoimi kompaktowymi wymiarami (4,48 m długości, 1,7 m szerokości), limuzyna zapewnia dużą przestrzeń dla wszystkich podróżujących i całego ich bagażu. O wysoką funkcjonalność dbają przemyślane rozwiązania, a atrakcyjna cena nie stanęła na drodze do zastosowania najnowocześniejszych i zaawansowanych rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa.
Poprzez rozpoczęciem produkcji modelu w Rosji, czeski producent chce kontynuować bardzo obiecujący rozwój marki w tym kraju. W 2013 roku Škoda dostarczyła rosyjskim kierowcom 87 500 samochodów. Rapid to już drugi z produkcyjnych debiutów marki w Rosji na przestrzeni zaledwie kilku tygodni – w połowie lutego ruszyła produkcja gruntownie odnowionego modelu Yeti, w drugiej placówce produkcyjnej koncernu w tym kraju, w Niżnym Nowogrodzie.
Rapid już w początkowych założeniach został stworzony jako samochód globalny, adresowany na rynki wszystkich szerokości geograficznych. Pod koniec roku 2012 kompaktowa limuzyna zapoczątkowała szóstą linię modelową Škody. Oprócz Czech i Rosji, model produkowany jest także w Chinach i Indiach. To kluczowy element właśnie przeprowadzanej największej modelowej ofensywy w historii koncernu. W najbliższych latach czeski producent planuje zwiększyć globalną produkcję do poziomu półtora miliona sztuk rocznie. ŠKkoda będzie przez ten czas prezentować średnio co pół roku zupełnie nowy lub gruntownie odnowiony model.
Tylko w 2013 roku zaprezentowano aż osiem nowości modelowych. W tym czasie czeska marka sprzedała 920 800 sztuk samochodów, co jest drugim najlepszym wynikiem w jej historii. Na rok 2014 firma przygotowała kolejne ważne kroki w swojej strategii modelowej i stylistycznej. Koncepcyjne studium VisionC zaprezentowane na salonie samochodowym w Genewie zwiastuje ten nowy, odważny etap w dziejach marki.