SKODA: SILNA EKIPA NA BODENSEE KLASSIK 2014

SK_1h

Škoda rozpoczyna sezon samochodów klasycznych podczas Bodensee Klassik. Marka wyśle kwartet pojazdów w trasę dookoła Jeziora Bodeńskiego, liczącą w sumie 600 km, już po raz trzeci.

Codziennie punktem startu i mety będzie austriacki Bregenz. Samochody będą miały do pokonania malownicze trasy przez Niemcy, Austrię i Szwajcarię. Trzecia edycja rajdu pojazdów historycznych i zabytkowych potrwa trzy dni, od 1 do 3 maja.


Zobacz także:
HISTORIA – OLDTIMERS


– Bodensee Klassik jest jedną z najpiękniejszych i różnorodnych podróży dla samochodów zabytkowych. Cztery pojazdy marki, biorące udział w tym wydarzeniu, są prawdziwymi perełkami w naszej 119-letniej historii – mówi Michal Velebný, koordynator warsztatu rekonstrukcji pojazdów przy Muzeum Škody.

Nad Jeziorem Bodeńskim z całą pewnością spojrzenia będzie przyciągać biorąca regularnie udział w rajdach samochodów klasycznych turkusowa Felicia z 1961 roku. Auto pochodzi z historycznej kolekcji w Mladá Boleslav. Kabriolet w układzie 2+2 ze swoimi charakterystycznymi i eleganckimi kształtami jest jednym z najatrakcyjniejszych samochodów tego typu lat 60., coraz bardziej poszukiwanym przez kolekcjonerów.

Felicia jest bardzo lekka, waży zaledwie 930 kg. Pojazd, napędzany czterocylindrowym silnikiem benzynowym o mocy 50 KM i pojemności 1089 cm3, może rozpędzić się do 130 km/h.

SK_2h

Škoda 1101, lepiej znana jako „Tudor”, to z kolei ważny motoryzacyjny reprezentant marki z okresu powojennego. Wersja biorąca udział w Bodensee Klassik to specjalna, półotwarta wersja modelu. Przez kilka lat od kwietnia 1948 roku pojazd służył w Ambasadzie Szwajcarii w Pradze, trafiając później w prywatne ręce. W 2005 roku został nabyty przez Muzeum Škody, gdzie został starannie odrestaurowany. Czterocylindrowy silnik samochodu generuje 32 KM mocy z 1089 cm3 pojemności.

Škoda 130 RS była jednym z najbardziej udanych samochodów sportowych późnych lat 70. i wczesnych 80. Na linii startu w Bregenz za kierownicą pojazdu zasiądzie niemiecki kierowca rajdowy Matthias Kahle. 130 RS była określana w swoich czasach jako „Porsche Wschodu”. Samochód odniósł między innymi podwójne zwycięstwo w Rajdzie Monte Carlo w 1977 roku i zdobył Mistrzostwo Europejskich Samochodów Turystycznych w 1981 roku. Silnik ma moc 136 KM przy 8 500 obr./min. Prędkość maksymalna wynosi 200 km/h.

SK_3h

Najmłodszym reprezentantem marki w startującej stawce będzie Rapid z 1984 roku. Dwudrzwiowe coupe zostało całkowicie odbudowane w 2013 roku. Pojazd tamtych czasów był przykładem modeli z silnikiem umieszczonym z tyłu. Czterocylindrowa benzynowa jednostka o pojemności 1,3 litra dostarcza 58 KM.

W programie imprezy jest pięć odcinków biegnących przez drogi Niemiec, Austrii i Szwajcarii. Nie prędkość, a niezawodność i regularność decydują o końcowej pozycji. Rywalizacja jest otwarta dla pojazdów historycznych wyprodukowanych przed 1994 rokiem.