SKODA: RUSZYŁA PRODUKCJA SYSTEMÓW AKUMULATORÓW MEB DLA GRUPY VW

SKODA rozpoczyna produkcję systemów akumulatorów MEB skonstruowanych dla elektrycznych modeli Grupy Volkswagen

SKODA AUTO rozpoczęła w głównej fabryce w Mladej Boleslav produkcję systemów akumulatorów do modułowej platformy MEB, która wykorzystywana jest w samochodach elektrycznych Grupy Volkswagen. Tym samym fabryka SKODY jest jedyną europejską lokalizacją poza granicami Niemiec, w której te systemy są wytwarzane. Około 250 pracowników będzie wkrótce produkować ponad 250 000 systemów akumulatorów rocznie na nowo wybudowanej linii produkcyjnej. Systemy, oprócz ich wykorzystania w pojazdach SKODY, będą wdrażane również w elektrycznych modelach opartych na platformie MEB marek Volkswagen, Audi i SEAT.


Zobacz także:

TECHNIKA

ECO


 

To szczególny dzień dla SKODY. Rozpoczęcie produkcji systemów akumulatorów do platformy MEB w Czechach oznacza, że możemy wytwarzać absolutnie kluczowy komponent w samym sercu naszej firmy. Osiągnęliśmy kolejny cel w kierunku pomyślnego przejścia na elektromobilność. Chciałbym podziękować całemu zespołowi, który w ostatnich miesiącach bardzo ciężko pracował nad uruchomieniem nowej linii produkcyjnej. Zainwestowaliśmy około 130 milionów euro i możemy obecnie wyprodukować ponad 250 000 systemów akumulatorowych MEB rocznie – do elektrycznych modeli SKODY i innych marek Grupy. Nasz cel jest jasny – chcemy produkować podzespoły elektryczne lub pojazdy z takim napędem we wszystkich trzech czeskich zakładach do 2030 roku – mówi Michael Oeljeklaus, członek zarządu SKODA AUTO ds. produkcji i logistyki.

Nasza nowa linia produkcyjna systemów akumulatorów MEB wyznacza standardy w zakresie wydajności, automatyzacji, precyzji, sterylności i cyfryzacji. Przy uruchamianiu złożonej technologii instalacji korzystamy z wiedzy i doświadczenia, które zdobyliśmy przez dziesięciolecia, a także polegamy na naszych wysoko wykwalifikowanych pracownikach. We współpracy z VW Group Components oraz naszymi firmami partnerskimi i dostawcami robimy ważny krok w przejściu z silnika spalinowego na elektromobilność. Kolejny kamień milowy osiągniemy pod koniec 2023 r., kiedy zakończymy kolejny etap rozwoju, umożliwiający nam produkcję łącznie ponad 380 000 systemów MEB rocznie – dodaje Christian Bleiel, szef produkcji komponentów w SKODA AUTO.

Główna siedziba SKODY jest jedynym, poza Niemcami, zakładem produkcyjnym w Europie, w którym wytwarzane są systemy akumulatorów MEB: najmniejsza wersja, z ośmioma modułami, ma pojemność 55 kWh, średnia, z dziewięcioma modułami, charakteryzuje się pojemnością 62 kWh, a największa, obejmująca 12 modułów, ma pojemność 82 kWh. Każdy z modułów składa się z 24 ogniw. Oprócz modułów system akumulatorów MEB obejmuje również obudowę zintegrowaną z układem chłodzenia, systemem zarządzania akumulatorami i niezbędnymi połączeniami elektrycznymi.

SKODA AUTO produkuje również inne elektryczne komponenty w głównej siedzibie marki. W Mladej Boleslav, od jesieni 2019 roku, wytwarzane są wysokonapięciowe akumulatory trakcyjne, które stosowane są w modelach SUPERB iV, OCTAVIA iV oraz w pojazdach hybrydowych typu plug-in innych marek Grupy.

Transformacja SKODY staje się coraz bardziej dynamiczna dzięki nowej linii produkcyjnej. W ramach NEXT LEVEL – SKODA STRATEGY 2030 marka planuje produkcję pojazdów elektrycznych lub e-komponentów we wszystkich trzech zakładach produkcyjnych do końca tej dekady. Celem jest długoterminowa ochrona istniejących miejsc pracy i jednoczesne tworzenie nowych. W zależności od rozwoju rynku, celem jest zwiększenie udziału modeli całkowicie elektrycznych w sprzedaży marki SKODA w Europie – ma on wynieść od 50 do 70 procent do roku 2030. Aby to osiągnąć, SKODA będzie kontynuować elektryfikację swojego portfolio modeli w nadchodzących latach. Do 2030 r. oferta będzie obejmować co najmniej trzy kolejne pojazdy w pełni elektryczne, z których wszystkie będą pozycjonowane poniżej flagowego modelu ENYAQ iV – zarówno pod względem wielkości, jak i ceny.

Jak wygląda produkcja systemów akumulatorów MEB dla samochodów elektrycznych w głównej siedzibie w Mladej Boleslav? Prezentuje to poniższy film: