W fabryce w Kvasinach w Czechach z linii produkcyjnej zjechał pierwszy egzemplarz nowej, zelektryfikowanej Škody Superb iV.
Marka zainwestowała dodatkowo blisko 12 milionów euro w kompleksowe przygotowanie zakładu do rozpoczęcia wytwarzania modelu.
Zobacz także:
Wersje z napędem hybrydowym typu plug-in produkowane są na tej samej linii, na której powstają pozostałe wersje Superba z napędem spalinowym.
W nowym modelu silnik benzynowy 1.4 TSI oraz silnik elektryczny zapewniają łączną moc 160 kW (218 KM). Akumulator litowo- jonowy wykorzystany w samochodzie ma pojemność 13 kWh, co pozwoli na pokonanie do 56 kilometrów przy zasilaniu wyłącznie energią elektryczną. W połączeniu z silnikiem benzynowym nowe auto na zasięg do 930 km.
Akumulator można wygodnie ładować przy wykorzystaniu zewnętrznego źródła energii elektrycznej. Gniazdo do podłączenia przewodu ładowania schowane jest pod klapką w atrapie chłodnicy. iV może być również ładowany lub poziom naładowania może być utrzymywany dzięki wykorzystaniu silnika benzynowego i układu odzyskiwania energii z hamowania podczas jazdy.
Škoda z napędem hybrydowym typu plug- in będzie dostępna dla wersji wyposażenia Ambition oraz Style, a także dla wersji Sportline oraz Laurin& Klement. Nowy model pojawi się na polskim rynku na początku 2020 roku.
W fabryce w Kvasinach zmodyfikowano, między innymi, nadwoziownię i halę montażową. Całkowitej przebudowie została poddana hala kontroli jakości: w ramach procesu produkcyjnego przeorganizowano miejsca pracy służące produkcji i uruchamianiu pojazdów. Ponadto w celu edukowania personelu w obszarze elektromobilności marka wybudowała nowy ośrodek szkoleniowy, w którym do tej pory przeszkolono prawie 5 500 pracowników.
Dzięki zakrojonym na szeroką skalę inwestycjom Superb iV z napędem hybrydowym typu plug- in może być wytwarzana na tej samej linii produkcyjnej, co najnowsze wersje Superba z napędami konwencjonalnymi. Poza odświeżoną wersją modelu w fabryce w Kvasinach produkowane są również dwa SUV-y marki Karoq i Kodiaq.