W głównej fabryce marki SKODA w Mlada Boleslav rozpoczęła się seryjna produkcja elektrycznej SKODY ENYAQ COUPE iV.
Obok modeli ENYAQ iV, OCTAVIA i OCTAVIA iV, każdego dnia będzie tu wytwarzanych ponad 120 egzemplarzy nowego coupe. Podobnie jak ENYAQ iV, nowa SKODA ENYAQ COUPE iV jest oparta na modułowej platformie dla samochodów elektrycznych MEB Grupy Volkswagen.
Zobacz także:
Ponad 120 sztuk SKODY ENYAQ COUPE iV dziennie
W zeszłym roku wyprodukowaliśmy 50 000 sztuk modelu ENYAQ iV. Teraz przenosimy się na jeszcze wyższy poziom, uruchamiając produkcję nowej SKODY ENYAQ COUPE iV. Chciałbym pogratulować zespołowi pomyślnego zakończenia fazy przygotowań. To wielki zaszczyt dla całej załogi, że wersja coupé naszego elektrycznego SUV-a będzie również produkowana w „domu” marki – zakładzie w Mlada Boleslav – mówi Michael Oeljeklaus, członek zarządu SKODA AUTO ds. produkcji i logistyki.
2000 pracowników będzie zaangażowanych w produkcję ponad 120 sztuk SKODY ENYAQ COUPE iV dziennie. Nowy model budowany jest na tej samej linii produkcyjnej, na której powstają modele ENYAQ iV i OCTAVIA. Co ciekawe, dwa warianty modelu ENYAQ iV są jedynymi opartymi na modułowej platformie dla samochodów elektrycznych MEB Grupy Volkswagen, które zjeżdżają z europejskiej linii montażowej poza granicami Niemiec.
Jeszcze większa aerodynamika
SKODA ENYAQ COUPE iV łączy sportowe, atletyczne linie z dużą przestrzenią, oferując bagażnik o pojemności 570 litrów. Dostępny w standardzie panoramiczny szklany dach, jest największym dachem tego typu w całej ofercie SKODY. Wykorzystanie szkła czyni go znacznie cieńszym, dzięki czemu pasażerowie mają więcej przestrzeni ponad głowami.
Sportowe linie zapewniają większą aerodynamikę i niski współczynnik oporu powietrza (cd) wynoszący 0,234. W zależności od specyfikacji, samochód zaoferuje zasięg do 545 kilometrów w cyklu WLTP, dzięki czemu będzie odpowiednim wyborem nawet na na długie podróże.
Trzy kolejne elektryczne modele SKODA
W ramach strategii NEXT LEVEL – SKODA STRATEGY 2030 marka planuje do 2030 r. wprowadzić co najmniej trzy kolejne w pełni elektryczne modele, z których wszystkie będą pozycjonowane niżej od flagowego modelu ENYAQ iV – pod względem wielkości i ceny. W zależności od rozwoju rynku, celem jest także zwiększenie udziału modeli całkowicie elektrycznych w sprzedaży marki SKODA w Europie – ma on wynieść od 50 do 70 procent do roku 2030. Firma aspiruje także do zmniejszenia emisji floty o ponad 50 procent w porównaniu do 2020 r.
Jednocześnie SKODA AUTO pracuje nad przekształceniem swojego rodzimego kraju – Czech – w centrum elektromobilności. Do 2030 roku komponenty do elektrycznych pojazdów oraz samochody z tym napędem będą produkowane we wszystkich trzech czeskich fabrykach marki w miastach Mlada Boleslav, Kvasiny i Vrchlabi. Jednym z efektów takiego działania będzie ochrona oraz tworzenie nowych miejsc pracy w regionie.