SKODA: ROZPOCZĘCIE PRODUKCJI SUPERBA COMBI W KVASINACH

subpe_com_1kva

Pierwszy egzemplarz nowej Škody Superb w wersji kombi dla klienta z Czech, został już wyprodukowany. Zbudowany w fabryce w Kvasinach samochód posiada silnik 2.0 TDI i biały lakier nadwozia.

Model oferuje wiele w zakresie przestronności, komfortu, bezpieczeństwa, łączności z urządzeniami mobilnymi i ochrony środowiska. Rynkowy debiut modelu zaplanowany jest na wrzesień.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

– Jesteśmy dumni mogąc oznajmić wprowadzenie do produkcji kolejnego modelu – wersja kombi dołącza do oferty zaledwie piętnaście tygodni po debiucie limuzyny. Cały nasz zespół wykonał rewelacyjną pracę, dzięki czemu nowy Superb Combi zjeżdża z linii produkcyjnej zgodnie z planem – mówi Michael Oeljeklaus, członek Zarządu marki odpowiedzialny za produkcję i logistykę.

Czeski producent samochodów poczynił znaczące inwestycje w fabryce w Kvasinach na okoliczność przyjęcia produkcji swojego nowego flagowego modelu w dwóch wersjach nadwoziowych, rozwijając nowe technologie produkcyjne, montażowe i logistyczne.

Kontynuując tradycje marki, nowa Superb Combi może pochwalić się przestronną kabiną. Łączna pojemność bagażnika może wynosić nawet prawie 2 000 litrów. Wykorzystanie opracowanej przez Grupę Volkswagen płyty podłogowej MQB, umożliwia osiągnięcie nowego poziomu komfortu i bezpieczeństwa. Model jest w stanie zapewnić też połączenie i wykorzystanie funkcjonalności urządzeń mobilnych.

Fabryka w Kvasinach jest jednym z trzech obiektów produkcyjnych Škody zlokalizowanych w Czechach. 4 500 zatrudnionych tu osób buduje nową generację modelu Superb w wersji czterodrzwiowej od połowy marca. Równolegle, przez cały czas kontynuowane jest tu wytwarzanie modelu Yeti. W najbliższych latach zarówno sama placówka, jak i cała otaczająca go infrastruktura, będą poddawane dalszej modernizacji i rozbudowie.

Do 2018 roku ŠKODA planuje stworzyć tu kolejne 1 300 miejsc pracy. Umożliwi to docelowo budowanie w tym miejscu nawet 280 000 samochodów rocznie. Na ten cel czeski producent przeznaczy przez najbliższe trzy lata 7,2 miliarda czeskich koron (1,1 miliarda zł).