Pierwszego lipca startuje już 104. edycja legendarnego wyścigu kolarskiego Tour de France. Po Grand Départ z Düsseldorfu najlepsi kolarze świata przystąpią do rywalizacji na 21 etapach, składających się na ponad 3 500 kilometrów jazdy.
Wyścig osiągnie kulminacyjny moment 23 lipca, gdy przyszły triumfator dotrze na Pola Elizejskie w Paryżu. Škoda wspiera ten największe kolarskie zawody świata od 2004 roku jako oficjalny partner imprezy i dostawca samochodów technicznych.
Zobacz także:
W tym roku czeską markę czeka wyjątkowy udział w Tour de France. Na linii startu wraz ze 198 kolarzami pojawi się model Karoq. Dla nowego SUV-a czeskiej marki będzie to „drogowy” debiut, po statycznej premierze samochodu w Sztokholmie. Obok trzech egzemplarzy samochodu, przez całą trasę wyścigu kolarzom będzie towarzyszył „czerwony samochód” dyrektora wyścigu Christiana Prudhomme’a.
Flagowy model Superb przez kolejne trzy tygodnie będzie jego mobilnym centrum dowodzenia. W sumie czeska marka zapewnia organizatorom Tour de France aż 250 samochodów potrzebnych do obsługi technicznej wyścigu. Mająca swoje korzenie w przemyśle rowerowym czeska marka, już po raz trzeci sponsoruje także Zieloną Koszulkę dla najlepszego sprintera.
Na początku lipca oczy całego kolarskiego świata będą zwrócone w stronę Niemiec. Pierwszy odcinek tegorocznej edycji legendarnego wyścigu Tour de France wystartuje pierwszego lipca z Düsseldorfu. Drugiego dnia trasa wyścigu zabierze kolarzy do belgijskiego miasta Liège. Trzeciego wjadą w końcu na teren Francji. W sumie zawodnicy odwiedzą cztery kraje, wliczając w to jeszcze krótki pobyt w Luksemburgu.
Pierwszego lipca nowa Skoda po raz pierwszy zaprezentuje się w warunkach drogowych przed swoim rynkowym debiutem zaplanowanym na ostatni kwartał tego roku. Trzy egzemplarze czeskiego SUV-a będą towarzyszyły na pierwszym, czternastokilometrowym etapie wyścigu zespołom kolarskim Dimension Data z Republiki Południowej Afryki, Lotto Jumbo z Holandii i belgijskiemu Lotto Soudal.
Choć z sześcio- i siedmiobiegowymi skrzyniami biegów Karoqi nie mają aż tylu przełożeń co jadące z nimi rowery, system Dynamic Chassis Control z trzema trybami jazdy i elektromechanicznie wspomagany układ kierowniczy zapewniają dynamiczne właściwości jezdne. Nowy model oferowany będzie z pięcioma silnikami i wariantami napędowymi o mocy od 115 do 190 KM.
Historia Škody zaczyna się od rowerów
Kolarska pasja Škody sięga samych początków historii marki, która zaczęła się od stworzenia roweru. 122 lata temu – w 1895 roku – Václav Laurin i Václav Klement założyli wytwórnię rowerów w czeskim mieście Mladá Boleslav. Dziesięć lat później ich zakład opuścił pierwszy automobil, model Voiturette A.
W roku 1925 firma Laurin & Klement połączyła się z zakładami Škody. Obok patronatu nad Tour de France i Vuelta a España, marka wspiera dziś także inne wyścigi kolarskie o międzynarodowej randze oraz wiele innych wydarzeń rowerowych. W szerokiej gamie produktów znajdują się także rowery i akcesoria kolarskie.