SKODA: POWSTANIE NOWA EKOLOGICZNA LAKIERNIA

sko-bud

Škoda Auto kontynuuje zwiększanie swoich zdolności produkcyjnych. Ostatnio położono kamień węgielny pod nową lakiernię w zakładach w Mladá Boleslav.

Producent inwestuje 214,5 milionów euro, tworząc przy tym do 650 nowych miejsc pracy. Lakiernia ma rozpocząć swoją działalność już w styczniu 2019 roku.


Zobacz także:

ECO

ROZMAITOŚCI


 

– Budowa zupełnie nowej lakierni w naszych zakładach w Mladá Boleslav to strategiczna inwestycja w przyszłość naszej firmy. Popyt na samochody marki systematycznie rośnie na całym świecie, więc nieustannie pracujemy nad zwiększaniem możliwości produkcyjnych naszych istniejących zakładów. W nowym obiekcie wprowadzamy wiele innowacji o charakterze ekologicznym, które znacznie zmniejszą negatywny wpływ lakierowania na środowisko – powiedział Michael Oeljeklaus, członek Zarządu Škoda Auto ds. Produkcji i Logistyki.

Zatrudniająca docelowo do 650 osób nowa część zakładów produkcyjnych będzie pracowała w systemie trójzmianowym, dzięki czemu będzie mogło z niej skorzystać nawet 600 samochodów na dobę. Wraz z już istniejącymi lakierniami podniesie to ogólną wydajność do 2700 lakierowań dziennie. Nowa lakiernia, która ma zacząć swoją działalność już w styczniu 2019 roku, będzie jednym z najnowocześniejszych obiektów tego typu w całej Europie. Wiele czynności zostanie wykonanych przez roboty. Wysoka automatyzacja produkcji oznacza, że stanowiska pracy pracowników będą mogły zyskać szczególnie ergonomiczną formę.

Zrównoważony rozwój marki także w tym obszarze działalności wyznacza nowe, jeszcze wyższe standardy ochrony środowiska. Poprzez zwiększanie zdolności produkcyjnych i wyznaczanie kursu na produkcję samochodów elektrycznych, producent realizuje kolejne założenia Strategii 2025. Przygotowuje się w ten sposób na nowe wyzwania, z którymi w najbliższych latach będzie się musiał zmierzyć przemysł motoryzacyjny.

Kluczowe obszary planu obejmują elektro- mobilność, digitalizację, globalizację i usługi mobilności nowego typu. W obliczu tych przemian Škoda przewiduje rozwój w dwóch kierunkach: obok systematycznego wzrostu sprzedaży samochodów w tradycyjnym modelu biznesowym, nową bazę dla dalszego rozwoju ma stanowić rozwój nowych sposobów korzystania z samochodu, na przykład w formie cyfrowych usług mobilności.

Marka łączy wszystkie swoje działania na rzecz ochrony środowiska w strategii ‘GreenFuture’. Inwestycje takie jak ekologiczna lakiernia także wchodzą w ramy tego planu i stanowią ważny filar zrównoważonego rozwoju firmy. Za jeden z głównych celów producent obrał zredukowanie wpływu na środowisko o połowę w porównaniu do tego z roku 2010.