SKODA: W POŁOWIE ROKU POWSTANIE AUTODROM W POLSCE

sko-autodr1

Škoda to marka odpowiedzialna społecznie, stale angażująca się i współtworząca projekty autorskie, mające na celu podniesienie bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce.

Do dzisiaj w Škoda Auto Lab i w Škoda Auto Szkole przeszkolono już ponad sto tysięcy osób osób. Teraz, obok Interaktywnego Centrum Bezpieczeństwa, powstaje unikalny w skali Europy obiekt – centrum szkoleniowe wraz z obiektem treningowym.


Zobacz także:

BEZPIECZEŃSTWO

ROZMAITOŚCI


 

Mowa o nowej infrastrukturze szkoleniowej Škoda Auto Szkoły, jaką będzie ośrodek doskonalenia techniki jazdy Autodrom Poznań, czerpiący rozwiązania z najlepszych tego typu europejskich obiektów.

– Wszystkie te elementy składają się na unikatowy projekt, z początkami sięgającymi 2004 roku, kiedy to powstała Škoda Auto Szkoła, której celem jest doszkalanie kierowców w zakresie doskonalenia techniki jazdy. W 2012 roku zainaugurowało swoją działalność Interaktywne Centrum Bezpieczeństwa Škoda Auto Lab, którego oferta skierowana jest do każdego uczestnika ruchu drogowego – zarówno pieszego, jak i rowerzysty, pasażera czy kierowcy. W połowie 2016 roku projekt uzupełni Autodrom Poznań i od tego momentu miejsce to stanie się jedynym w Europie, w którym dzieci, młodzież szkolna, kierowcy i seniorzy będą mieli możliwość kompleksowej edukacji w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego w nowoczesnej, uruchamiającej wyobraźnię i świadomość formie. Głęboko wierzę, że projekt przyczyni się do znacznej poprawy bezpieczeństwa na polskich drogach – mówi Andrzej Rogoziński, dyrektor projektu.

sko_autodr2

Nowy projekt Autodrom Poznań, którego budowa rozpoczęła się w 2015 roku, ma służyć podnoszeniu kompetencji kierowców indywidualnych oraz flotowych w ramach doszkalających kursów prowadzonych przez Auto Szkołę. Niezależnie od tego placówka prowadzić będzie również obowiązkowe szkolenia kierowców, którzy uzyskali uprawnienia do kierowania pojazdami, szkolenia dla służb mundurowych, instruktorów OSK oraz egzaminy dla instruktorów ODTJ.

Na czterech specjalnie zaprojektowanych modułach Škoda Autodrom Poznań, wyposażonych w szarpak, nawadniane maty poślizgowe oraz przeszkody wodne, uczestnicy szkoleń nauczą się, jak kontrolować samochód w awaryjnych sytuacjach na drodze.

– Škoda jest jedną z najpopularniejszych marek samochodowych w Polsce i najczęściej wybieraną przez kupujących samochody nowe, od kilku lat będąc nieprzerwanie numerem 1 na rynku. To zobowiązuje. Jesteśmy marką odpowiedzialną społecznie – bezpieczeństwo kierowców i pasażerów jest jednym z priorytetów w strategii firmy, dlatego od lat angażujemy się w projekty mające na celu podniesienie bezpieczeństwa drogowego, ale również w te, służące szerzeniu wartościowych idei. Jesteśmy dumni z naszych obiektów szkoleniowych, bo dzieląc się cenną wiedzą i doświadczeniem, możemy przyczynić się do poprawy sytuacji na polskich drogach – mówi Michał Cabaj, Kierownik ds. PR marki Škoda.

O wielkości i poziomie skomplikowania projektu Škoda Autodrom Poznań świadczą same liczby.
– łącznie do wykonania robót ziemnych zużyto 30 000 ton piasku, tj. 375 000 taczek;
– ułożono 2 km rur systemu nawadniającego i odwadniającego;
– wbudowano zbiorniki o łącznej wadze 203 ton (bez wody) – to tyle, ile w przybliżeniu wynosi masa 176 aut Škoda Octavia;
– zbiorniki wypełnione wodą ważą 553 tony, czyli tyle, ile waży 480 sztuk Octavii.

Uruchomienie nowego obiektu planowane jest w połowie 2016 roku.