6 lipca wystartuje kolarski wyścig Tour de France, jedna z najważniejszych imprez sezonu w tej dyscyplinie sportu. Głównym sponsorem motoryzacyjnym zawodów pozostaje Skoda.
W tym roku marka wspiera organizatorów i zawodników po raz szesnasty, zapewniając flotę dla obsługi wydarzenia.
Zobacz także:
Producent dostarczy 250 pojazdów dla obsługi i kierownictwa. Ponadto w peletonie wyścigu pojedzie specjalnie przygotowany model Superb pełniący funkcję czerwonego samochodu dyrektora Tour De France Christiana Prudhomme’a. Marka po raz kolejny będzie również sponsorem prestiżowej zielonej koszulki dla lidera klasyfikacji punktowej.
Te i inne informacje dotyczące samego wyścigu wszyscy fani kolarstwa będą mogli znaleźć w aplikacji Tour de France, której partnerem jest Škoda.
Przekazana flota obejmuje SUV-y: Kodiaq i Karoq, a także modele Octavia i flagowy Superb, którego zmodernizowana wersja w tym roku zasiliła ofertę marki. Z kolei aplikacja Tour de France udostępnia fanom kolarstwa aktualne rankingi i transmisje na żywo oraz umożliwia śledzenie w czasie rzeczywistym zawodników za pomocą GPS. Aplikacja jest bezpłatna i dostępna na Androida i iOS.
– Jako oficjalny główny partner Tour de France, prezentujemy naszą markę milionom fanów kolarstwa i miłośników sportu podczas jednej z najbardziej emocjonujących imprez sportowych na świecie. W marcu tego roku przedłużyliśmy naszą długoterminową współpracę z organizatorem Tour de France na kolejne pięć lat, do 2023 r. W ten sposób położyliśmy podwaliny pod nasz wspólny sukces i ponownie podkreślamy kluczowe znaczenie kolarstwa i Tour de France dla naszego sponsoringu sportowego – podkreśla Alain Favey, członek zarządu marki ds. sprzedaży i marketingu.
Czerwone centrum dowodzenia
Na czele peletonu znajdzie się czerwony model Superb. Jest on mobilnym centrum dowodzenia dyrektora Christiana Prudhomme’a, z którego daje sygnał do rozpoczęcia wyścigu i kieruje jego przebiegiem. Zmodyfikowany samochód naszpikowany jest technologiami z zakresu komunikacji – posiada anteny na dachu, mikrofony i specjalną konsolę z kilkoma kanałami radiowymi. Prudhomme z tylnej kanapy pojazdu komunikuje się z obsługą wydarzenia i organizuje ruch wokół peletonu.
Miejsce obok zarezerwowane jest dla wyjątkowych gości, takich jak prezydent Francji Emmanuel Macron, których szef wyścigu może podjąć idealnie schłodzonym szampanem z wbudowanego minibaru. Czerwona Škoda jest też jedynym pojazdem, który ma pozwolenie na przekroczenie linii mety z zawodnikami.
Wymagające trasy we francuskich Alpach
Legendarny wyścig odbędzie się w dniach od 6 do 28 lipca. Start 106. edycji Tour de France będzie miał miejsce w Brukseli i będzie hołdem dla pięciokrotnego zwycięzcy Tour de France Belga Eddy’ego Merckxa, który z 34 zwycięstwami etapowymi pozostaje rekordzistą kolarstwa.
Trasa, licząca 3640 kilometrów podzielonych na 21 etapów, przebiega przez górskie trasy w Alpach, podczas których kolaże będę pokonywać przełęcze Col de Vars, Col d’Izoard i Col du Galibier. Zawodnicy przekroczą linię mety 28 lipca na słynnym bulwarze Champs- Elysées w Paryżu.
Związek Škody ze sportami rowerowymi sięga początków firmy. W 1895 roku Václav Laurin i Václav Klement założyli fabrykę rowerów w czeskim mieście Mladá Boleslav, dając podwaliny do późniejszego sukcesu motoryzacyjnego firmy. Marka wspiera wiele międzynarodowych imprez kolarskich, takich jak: La Vuelta, Paryż-Nicea, Critérium du Dauphiné, Paryż- Roubaix, La Flèche Wallonne, Liège- Bastogne- Liège i L’Etape du Tour.