Škoda już od siedmiu lat pobija rekordy sprzedaży, nie zwalniając tempa w roku 2015. Po raz kolejny Polacy najchętniej wybierali samochody tej marki, pobijając rekord 44 524 rejestracji.
Czeska marka jest numerem 1 zarówno na rynku flotowym, jak i wśród klientów indywidualnych.
Zobacz także:
Już od 2009 roku Škoda nieprzerwanie jest liderem polskiego rynku samochodów nowych. Z roku na rok poprawia swoją pozycję, podnosząc roczny wynik: przez ostatnie 12 miesięcy zarejestrowano 44 524 samochody czeskiej marki, co stanowi wzrost o blisko 3 proc. wobec wyniku z roku 2014 (43 301 samochodów). To aż 12,63 proc. wszystkich samochodów zarejestrowanych w Polsce w tym czasie.
Wśród klientów indywidualnych zarejestrowano 14 210 sztuk, o 7,93 proc. więcej niż rok wcześniej, co potwierdza korzystną ofertę marki. Także na rynku flotowym marka utrzymuje pozycję lidera z udziałem 13,22 proc. i liczbą 30 314 zarejestrowanych aut.
Najpopularniejszym modelem polskiego rynku jest Octavia, na którą w 2015 roku zdecydowało się aż 14 193 Polaków. Najnowsza, trzecia generacja kontynuuje tradycje swoich poprzedników: nie oddaje pozycji polskiego lidera także już siódmy rok z rzędu.
– Osiągnięty wynik to doskonała nagroda za ostatni rok ciężkiej pracy i efekt realizacji obranej przez nas strategii rozwoju, która przynosi oczekiwane efekty. Nie byłoby to możliwe również bez całego zespołu Škody: pracowników wszystkich salonów sprzedaży i autoryzowanych punktów serwisowych marki, dbających o jak najlepszą obsługę naszych klientów oraz zespołu Škoda Polska, którego doświadczenie i zaangażowanie pozwala przygotować najkorzystniejszą ofertę dla Klientów – mówi Tomasz Porawski, dyrektor Škody w Polsce.
W roku 2015 marka była aktywna na polskim rynku: wprowadziła nową generację modeli Superb i Superb Combi. Swój debiut zaliczyła limitowana seria wyposażenia Joy, rozszerzono także ofertę fabrycznych instalacji LPG o nowe warianty silnikowe w modelach Fabia i Rapid. Marka nabrała również tempa we wprowadzaniu nowej identyfikacji wizualnej swojej sieci dealerskiej.
Źródło: Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego