Z linii produkcyjnej fabryki w Mladá Boleslav zjechał właśnie pierwszy egzemplarz trzeciej generacji Fabii. Po przejściu końcowej kontroli, samochód w kolorze „Race Blue” opuścił halę.
Zupełnie na nowo zaprojektowany model wyróżnia się ciekawym stylem, systemami w zakresie bezpieczeństwa, komfortu i multimediów, jak również silnikami o niskim zużyciem paliwa. Premiera rynkowa nowego modelu odbędzie się w listopadzie bieżącego roku.
Zobacz także:
BMW: NOWE, ORYGINALNE AKCESORIA JUŻ DOSTĘPNE
– To zawsze wielka chwila, kiedy pierwszy pojazd zupełnie na nowo opracowanego modelu opuszcza taśmę produkcyjną. Dotyczy to szczególnie nowej Fabii, jako że ten świetny samochód stanowi ważny filar w strategii wzrostu Škody, ustanawiając nowe standardy – mówi Michael Oeljeklaus, członek Zarządu marki ds. produkcji.
Przed początkiem produkcji nowej Fabii, w fabryce w Mladá Boleslav ukończono szerokie prace przystosowawcze i remontowe, przeprowadzone w czasie przerwy wakacyjnej, zakończonej w połowie sierpnia. W proces ten było zaangażowanych 40 firm specjalizujących się w technologii produkcji oraz setki ekspertów w tej dziedzinie.
Proporcje, opływowe kształty i ostre linie – tym wyróżnia się nowy design marki. W dodatku zapewnia ona więcej możliwości personalizacji niż do tej pory – zarówno z zewnątrz, jak i wewnątrz. To samochód nieduży, ale zaawansowany technologicznie. W nowej odsłonie znalazły się systemy bezpieczeństwa, rozrywki i podnoszące komfort jazdy, znane z wyższych klas pojazdów. Po raz pierwszy Škoda może być sparowana ze smartfonem za pomocą technologii MirrorLink
Nowe standardy ustanawia również całkowicie nowa gama silnikowa.
Ze światową sprzedażą na poziomie 3,4 mln sztuk, Fabia jest drugim najlepiej sprzedającym się samochodem z Czech, zaraz po Octavii. Pomiędzy 1999 a 2006 rokiem marka dostarczyła Klientom w sumie 1,8 mln pierwszej generacji modelu. Druga generacja sprzedała się w liczbie około 1,7 mln egzemplarzy.