Dzięki pracom nad nowym modelem koncepcyjnym Enyaq RS Race, Skoda odkrywa nowe możliwości zrównoważonego rozwoju w motosporcie, jednocześnie wciąż zwiększając atrakcyjność marki.
Enyaq RS Race wznosi sportowe DNA Skody na jeszcze wyższy poziom, charakteryzując się agresywnym designem, dodatkowo podkreślonym przez masywny tylny spoiler. Ta koncepcja oferuje wgląd w to jak technologia ze sportów motorowych może pomóc przyśpieszyć przejście w kierunku dynamicznej i zrównoważonej przyszłości motoryzacji. Służy również jako idealna platforma do opracowywania i rygorystycznego testowania najnowocześniejszych technologii elektrycznych dla przyszłych pojazdów z napędem akumulatorowo-elektrycznym.
Zobacz także:
HYUNDAI: SANTA FE Z NAGRODĄ RED DOT AWARD 2024
Michal Hrabánek, szef Skoda Motorsport, tłumaczy: Zrównoważony rozwój jest podstawą strategii Skoda Motorsport. Już w 2021 roku odważyliśmy się wkroczyć w świat elektrycznych samochodów rajdowych z modelem Škoda Fabia RE-X1. Zdobyte wtedy spostrzeżenia i doświadczenie przełożyły się na wyjątkową nową Skoda Enyaq RS Race. Ten fascynujący samochód udowadnia, że motosport, który jest głęboko zakorzeniony w DNA Skody, nie tylko wzmacnia wpływ marki na emocje, ale także daje cenne doświadczenia i technologie do zastosowania w przyszłości.
Badania koncepcyjne oparte na Enyaq Coupé RS
Model Enyaq RS Race bazuje na modelu Skoda Enyaq Coupé RS. Wyposażona w napęd na wszystkie koła, nowa Skoda Enyaq RS Race demonstruje szeroki zakres możliwości, jakie modułowa matryca napędu elektrycznego Grupy Volkswagen oferuje pod względem osiągów. Dzięki agresywnej stylistyce Enyaq RS Race przyciąga wzrok. Jego szerokie podwozie zapewnia jeszcze bardziej stabilne prowadzenie, a wydatny spoiler zapewnia niezbędną siłę docisku. Celem badań jest zdobycie praktycznej wiedzy poprzez konkretne modyfikacje techniczne i projektowe pojazdów elektrycznych o wysokich osiągach. Te rozwiązania potencjalnie mogą zostać wdrożone w przyszłych modelach produkcyjnych.
Daniel Petr, starszy specjalista ds. projektowania w Skoda Auto dodaje: Skoda Enyaq RS Race to nie tylko koncept, który zostanie jedynie na papierze; to będzie prawdziwy samochód. Będzie niższy, szerszy, lżejszy i, co najważniejsze, bardziej dynamiczny. Tak więc od samego początku było jasne, że projekt musi być agresywny z silnym rajdowym DNA. Patrząc od strony aerodynamiki, zaprojektowaliśmy ją podobnie do obecnej Skoda Fabia RS Rally2. Ma ostro wyrzeźbiony przód, poszerzone błotniki i masywny tylny spoiler. Wygląda szybko, nawet na papierze, a to zawsze dobry początek.
Od gier po tory rajdowe – Skoda promuje zrównoważony rozwój w motosporcie
Enyaq RS Race to kolejna innowacyjna koncepcja pojazdu z napędem akumulatorowo-elektrycznym opracowana przez Skoda Motosport, po zaprezentowanym niedawno modelu Skoda Vision GT. Wprowadzona w 2021 roku Skoda Fabia RE-X1 została zbudowana na podwoziu Skoda Fabia Rally2 evo i wyposażona w 860 woltowy silnik elektryczny o maksymalnej mocy 260 kW. Homologacja Austriackiego Stowarzyszenia Sportów Motorowych AMF (ÖAMTC) umożliwiła zespołowi Baumschlager Rallye&Racing rywalizację w Rajdowych Mistrzostwach Austrii. Wraz z Vision GT, Skoda przyjęła ostatnio zupełnie inne podejście: Spektakularny, w pełni elektryczny jednomiejscowy samochód został zaprojektowany wyłącznie na potrzeby gry Gran Turismo 7 na PlayStation. Koncept zainspirowany modelem 1100 OHC Spider z 1957 roku, rozszerza obecność Skody w cyfrowym świecie.
Wszystkie te pojazdy koncepcyjne podkreślają zaangażowanie Skody w zrównoważony rozwój sportów motorowych. Fabia Rally2 już teraz jeździ na w 100% zrównoważonym paliwie powstającym bez udziału paliw kopalnych w WRC2, zapewniając idealne pole testowe do oceny technicznej wykonalności, odporności i trwałości nowych innowacji w zakresie elektromobilności w ekstremalnych warunkach.
Więcej informacji na temat Enyaq RS Race można znaleźć na stronie Skoda Storyboard.