SKODA: PIERWSZE DWA WIRTUALNE SALONY MARKI

skod-wirtsalon1

Škoda otworzyła niedawno dwa wirtualne salony („Live Tour”), pozwalające swoim klientom na poznanie i doświadczenie samochodów marki online, bez konieczności osobistego odwiedzania prawdziwego salonu.

Teraz entuzjaści marki nie muszą oni szukać najbliższego dealera, bo własny salon z pełną obsługą i opieką mogą mieć w zasięgu ręki.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Wirtualny salon to rozwiązanie dla tych, którzy są zbyt zajęci lub mieszkają zbyt daleko od najbliższego punktu dealerskiego. Live Tour po raz pierwszy otwarto w Hiszpanii, a następnie w Wielkiej Brytanii. Projekt szybko okazał się sukcesem i zyskał wielką popularność.

Po 8 tygodniach od startu projektu w Hiszpanii odbyło się ponad 800 połączeń z wirtualnym salonem, z których każde trwało średnio 12 minut, łącznie generując 250 kontaktów sprzedażowych. Celem nowej usługi jest zaoferowanie jak najlepszej jakości obsługi klienta poprzez fachową pomoc wirtualnych doradców.

Jak działa Live Tour?

Škoda Live Tour pozwala klientowi na rozmowę video z doradcą, daje możliwość zobaczenia jego twarzy w czasie rzeczywistym i obejrzenia jednego z najnowszych modeli w specjalnie zaprojektowanym salonie. Usługa jest dostępna od 10.30 do 21.30 w każdy dzień tygodnia i można ją zrealizować z telefonu, tabletu lub komputera, bez względu na system i przeglądarkę z której korzysta użytkownik.

Klient musi podać swój numer telefonu komórkowego, na który oddzwoni doradca produktowy. W zainicjowanej rozmowie video doradca produktowy odpowiada na pytania klienta, który może również umówić się na jazdę próbną z lokalnym dilerem.

Przygotowanie takiego projektu nie jest łatwe, ale okazało się, że w Hiszpanii zajęło ono zaledwie 3 miesiące i 3 dni.

– Zorganizowanie, a następnie uruchomienie całej usługi zajęło nam około trzech miesięcy. Musieliśmy zająć się masą zadań, m.in. ustaleniem procedur administracyjnych, nie mówiąc już o selekcji i szkoleniu doradców – powiedział Victor Roco Viladot z hiszpańskiego przedstawicielstwa marki Škoda.

Także w Wielkiej Brytanii liczby mówią same za siebie. W kwietniu i pierwszej połowie sierpnia odbyło się 1 026 Live Tours, podczas których sprzedano 17 samochodów.