SKODA: OLIVER SOLBERG TESTUJE NOWĄ OCTAVIĘ RS

Sportowe DNA Skody stanowi integralną część tożsamości marki.

Dzięki ponad 120-letniemu doświadczeniu w motosporcie, Skoda dostarcza swoim klientom to, co najlepsze – łącząc sportowe doznania z codziennym komfortem. To właśnie esencja Skody RS. Odświeżoną Octavię w usportowionej wersji przetestował Oliver Solberg, utytułowany kierowca rajdowy.


Zobacz relacje:

LEXUS: NX I RX ZE SPECJALNYM PAKIETEM KORZYŚCI
 

ROZMAITOŚCI


 

Oliver Solberg, młody i utalentowany kierowca startujący w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA, zazwyczaj rywalizuje za kierownicą Skody Fabia RS Rally2. Niedawno 22-letni Szwed skorzystał z wyjątkowej okazji, by przetestować nową Skodę Octavię RS.

Sercem Skody Octavia RS jest nowy silnik o mocy 195 kW (265 KM), co stanowi wzrost o 15 kW (20 KM) w porównaniu z poprzednią wersją. Ten czterocylindrowy turbodoładowany silnik pochodzi z rodziny EA 888, do której należy również silnik wykorzystywany przez Solberga w jego Skodzie Fabia RS Rally2 podczas rajdów.

Nowością jest także elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy, który dba o idealny podział momentu obrotowego między napędzanymi przednimi kołami. Dzięki zastosowaniu takiego rozwiązania nawet przy wychodzeniu z ostrzejszych zakrętów z włączonymi niższymi biegami, wewnętrzne koło nie obraca się i nie traci przyczepności – opisuje Solberg. Przód również bardzo naturalnie wchodzi w zakręt pod gazem. Samochód jest stabilny i łatwo przewidywalny.

Nowa Skoda Octavia RS zrobiła krok w kierunku bardziej sportowego stylu jazdy. Podwozie znajduje się 15 milimetrów bliżej drogi, co znacznie obniża środek ciężkości samochodu. Ma to kluczowe znaczenie dla lepszego prowadzenia i szybszej reakcji na ruchy kierownicą. – podkreśla Solberg. Nowa Skoda Octavia RS ma w sobie jeszcze więcej DNA rodem z motosportu.

Według Solberga nowa Skoda Octavia RS kontynuuje tradycję swoich poprzedników zachowując to, co cechuje ten model od pierwszej generacji: komfort jazdy na długich trasach. Główną siłą Octavii RS jest połączenie prędkości i komfortu na drodze. Samochód jest pewny i precyzyjny. – mówi Solberg.