SKODA OCTAVIA RS iV POKAZAŁA SIĘ NA TOR MODLIN RALLY SHOW

Jedną z niespodzianek dla śledzących transmisję z 1. Tor Modlin Rally Show było pojawienie się na trasie Skody Octavii RS iV.

Za kierownicą usportowionego wariantu zasiadł Miko Marczyk, Rajdowy Mistrz Polski 2019, pilotowany przez legendę motorsportu Macieja Wisławskiego.


Zobacz także:

RAJDY

ROZMAITOŚCI


 

Miko Marczyk wraz z Maciejem Wisławskim zasiedli w modelu, który pełniła funkcję tzw. samochodu zero. Kierowca Automobilklubu Polski, który ma za sobą udany pierwszy sezon w ramach Rajdowych Mistrzostw Europy, tym razem pojawił się w roli gościa.

Rajd składał się z 9 odcinków specjalnych i ostatniego, nocnego kryterium dla najlepszych 35 załóg. Na starcie stanęło 46 zawodników, w tym Jari Huttunen i Mikko Lukka, tegoroczni mistrzowie naszego kraju w klasyfikacji generalnej i mistrzowie świata w WRC 3. Zawody były okazją do sprawdzenia możliwości nowej Octavii o sportowym charakterze, która po raz pierwszy oferowana jest z napędem hybrydowym typu plug-in. Auto spisało się trasie świetnie i pokazało swój sportowy potencjał.

– Już wcześniej miałem okazję testować Škodę Octavię z napędem hybrydowym typu plug-in zarówno w mieście, jak i na dłuższych trasach korzystając ze wszystkich dostępnych trybów jazdy. Prowadzenie Skody Octavii RS iV dostarcza także sporo emocji. Możliwość sprawdzenia auta w niecodziennych warunkach na Torze Modlin podczas Modlin Rally Show pozwoliła na pokazanie w pełni sportowego zacięcia modelu i udowodniła, że Octavia RS iV umiejętnie łączy w sobie ekologię z emocjami i dynamiką – mówi Miko Marczyk.

Nowe auto z napędem hybrydowym typu plug-in dysponuje silnikiem o mocy 180 kW (245 KM) i wyposażona jest w sześciobiegową skrzynię DSG. Samochód charakteryzuje się redukcją zużycia paliwa i emisji CO2 bez straty w zakresie dynamiki i zasięgu. Oprócz typowego dla wersji RS charakteru, elementów wyposażenia i wykończenia oferuje korzyści modeli z napędem PHEV.

Możliwość ładowania z gniazdka oraz automatyczne ładowanie akumulatorów podczas jazdy i hamowania w procesie rekuperacji sprawiają, że korzystanie z samochodu jest niezwykle wygodne i intuicyjne.

– Cieszymy się, że Miko Marczyk miał możliwość po raz kolejny przetestować Skodę Octavię RS iV, która ponownie pokazała swoje zalety oraz zachwyciła wszechstronnością i osiągami. Model w wyjątkowy sposób łączy w sobie zarówno ekonomiczny napęd, jak i sportowy charakter, zapewniając emocje z jazdy połączone z ogromną funkcjonalnością na co dzień. Wiążemy duże nadzieje z napędami elektrycznymi oraz hybrydowymi typu plug-in w nadchodzącym roku i jesteśmy przekonani, że przypadną do gustu naszym klientom – komentuje Tomasz Porawski, Dyrektor marki Škoda w Polsce.

Producent posiada w swojej ofercie aktualnie 3 modele z napędem hybrydowym typu plug-in: Superb iV oraz zelektryfikowane warianty Octavii – iV oraz RS iV. Już niebawem kierowcy będą mogli zamówić także pierwszego elektrycznego SUV-a – model Enyaq iV.