SKODA: OCTAVIA RS iV ORAZ e-TEC CZYLI NOWE HYBRYDY NA RYNKU

Škoda wprowadza do oferty model z rodziny RS z hybrydowym napędem typu plug-in. Octavia RS iV wyposażona jest w spalinowy silnik 1.4 TSI oraz elektryczny silnik 85 kW.

Producent zaoferuje nową generację Octavii również w trzech innych zelektryfikowanych wersjach.


Zobacz relacje:

ECO

PREMIERY


 

Pierwszą z nich jest nowy model iV, czyli hybryda typu plug-in o mocy 150 kW (204 KM). Do niej dołączają dwa modele e-TEC o mocy 81 kW (110 KM) i 110 kW (150 KM), które po raz pierwszy wykorzystują technologię miękkiej hybrydy.

Octavia RS iV

RS iV wyposażony jest natomiast w silnik 1.4 TSI (110 kW/150 KM) oraz elektryczny silnik 85 kW. Razem oferują one moc 180 kW (245 KM) i maksymalny moment obrotowy 400 Nm, który przenoszony jest na przednią oś za pomocą 6-biegowej automatycznej skrzyni DSG.

Akumulator litowo- jonowy o pojemności 13 kWh, w który wyposażone jest auto, pozwala natomiast na pokonanie do 60 kilometrów w trybie bezemisyjnym (zgodnie z WLTP). Jazda w trybie elektrycznym sprawia, że maksymalny moment obrotowy, wynoszący dla silnika elektrycznego 330 Nm, dostępny jest już od samego startu auta.

W trybie sportowym, przy wykorzystaniu obu silników jednocześnie i pełnej mocy pojazdu auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 7.3 sekundy. Maksymalna prędkość RS iV wynosi 225 km/h. Ponadto auto wyposażone jest w progresywny układ kierowniczy oraz sportowe zawieszenie.

Nowe auto wyposażone jest w przeciwmgielne oświetlenie LED o wyjątkowym designie, a także 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich (z możliwością zmiany na 19 cali) z typową dla modeli RS czerwienią zacisków hamulcowych. Charakterystycznie żebrowana ramka grilla, tylni spojler i dyfuzory – wszystkie te elementy wykończone są elegancką, sportową czernią.

We wnętrzu dominuje czerń. Trójramienna, wielofunkcyjna kierownica posiada skórzane wykończenie, logo RS oraz łopatki zmiany biegów skrzyni DSG. Pokryte czarnym materiałem przednie fotele można wybrać w opcjonalnej wersji Ergo, w której wykończone są one skórą i alcantarą oraz posiadają regulację głębokości siedziska.

Na fotelach widnieje logo RS, a także dekoracyjne szwy w kolorze czerwieni lub srebra, które można również znaleźć na kierownicy, podłokietnikach czy desce rozdzielczej. Dekoracyjne pasy razem z aluminiowym wykończeniem pedałów tworzą prawdziwie sportowe wnętrze.

Hybrydowego model iV

Nowa iV dostępna będzie również z napędem hybrydowym typu plug-in w wersjach Ambition oraz Style. Model wyposażony w 6-biegową skrzynię DSG będzie dostępny z silnikiem spalinowym 1.4 TSI, który w połączeniu z elektrycznym silnikiem 85 kW zapewni łączną moc 150 kW (204 KM) i maksymalny moment obrotowy 350 Nm. Wykorzystując tylko energię elektryczną samochód może przejechać do 60 km w cyklu WLTP.

Litowo- jonowy akumulator o pojemności 13 kWh, który obecny jest w obu modelach iV, można ładować także w domu, wykorzystując przy tym standardowe gniazdko, a port ładowania znajduje się w przedniej części auta po stronie kierowcy. Bagażnik ma pojemność 450 l w wersji Liftback i 490 l w wersji Combi, natomiast bak paliwa mieści 40 l.

Octavia e-TEC z technologią miękkiej hybrydy

To pierwszy model marki, który dostępny będzie w technologii tzw. miękkiej hybrydy. Dostępne są dwa silniki: 1.0 TSI ma moc 81 kW (110 KM), a 1.5 TSI – 110 kW (150 KM – w wariancie z 7-biegową przekładnią zmiany biegów DSG).

Technologia miękkiej hybrydy wykorzystuje rozrusznik 48 V napędzany paskiem oraz akumulator 48 V o pojemności 0,6 kWh zlokalizowany pod przednim fotelem pasażera. System umożliwia „żeglowanie” przy wyłączonym silniku spalinowym, odzyskiwanie energii przy hamowaniu oraz wspomaganie silnika poprzez elektryczne zwiększanie mocy.

Akumulator 48 V jest również odpowiedzialny za ładowanie akumulatora 12 V przy wykorzystaniu przetwornicy DC/DC. Technologia miękkiej hybrydy zaimplementowana w dwóch wersjach modelu e-TEC umożliwia redukcję do 0.4 l paliwa na 100 km.