Wiadomo, dlaczego dyrekcja Skody wyznaczyła premierę nowego modelu na 1 września. Enyaq iV dzień później pojawił się bowiem na starcie i trasie najbardziej prestiżowego z kolarskich wyścigów – Tour de France.
Dyrektor zawodów, Christian Prudhomme, zasiadł w „czerwonym samochodzie”, wyposażonym w najnowsze technologie komunikacyjne, by kierować przebiegiem 183-kilometrowego etapu z Gap do Privas.
Zobacz także:
W ciągu najbliższych tygodni pojazd pojawi się także podczas dwóch kolejnych odcinków. Nowa Skoda będzie towarzyszyła również kolarzom w jeździe indywidualnej na czas z Lure do La Planche des Belles i finałowym 122 km etapie, który prowadzi z Mantes- la- Jolie do Paryża.
Wyścig tradycyjnie zakończy się na Polach Elizejskich po 21 etapach i 3470 przejechanych kilometrach. Škoda jest oficjalnym głównym sponsorem Tour de France już po raz siedemnasty.
Elektryczny SUV o czerwonym nadwoziu został wyposażony w panoramiczny szklany dach, sześć anten, specjalne syreny, lodówkę oraz najnowocześniejsze centrum łączności. Dzięki zaawansowanym technologiom komunikacyjnym Christian Prudhomme może zarządzać wyścigiem i komunikować się z innymi pojazdami, komisarzami trasy oraz wymieniać z nimi informacje dotyczące statusu poszczególnych etapów.
Ponadto na potrzeby Tour de France podwozie Enyaq iV zostało zmodyfikowane.
W tym roku marka kładzie nacisk na tematykę zrównoważonego rozwoju. Z floty niemal 250 pojazdów udostępnionych organizatorom i kierownictwu wyścigu 30 z nich będzie modelami spod znaku iV z napędem hybrydowym typu plug- in lub w pełni elektrycznym.
W ramach marketingowego wsparcia tegorocznego Tour de France, producent prowadzi kampanię 360 stopni „To the Greatest Family of All: Cyclists”, która wyraża pasję marki do kolarstwa.
Nowy Enyaq iV
Pierwszy w pełni elektryczny SUV marki to kolejny etap wdrażania strategii zrównoważonej mobilności. Modułowa platforma MEB dla pojazdów elektrycznych Grupy Volkswagen, na której jest oparty model, pozwala na dowolną i łatwą konfigurację wyposażenia i napędu oraz zapewnia niezwykłą przestronność we wnętrzu. Model wyróżnia się lekko wysuniętym grillem z opcją Crystal Face.
To iluminacja składająca się ze 130 diod podświetlających pionowe żebrowanie osłony chłodnicy oraz świetlny pas przebiegający w poprzek grilla.
Wnętrze auta to wysmakowana nowoczesność wyrażona w innowacyjnych opcjach Design Selection. Pakiety tematyczne i indywidualne opcje wyboru oferują różnorodne wykończenie wykonane z materiałów naturalnych, pochodzących z recyklingu lub wytworzonych w zrównoważony sposób.
Nowe auto dostępne będzie z kilkoma wariantami pojemności baterii i mocy silnika, z napędem na tylną oś lub na cztery koła oraz w ekskluzywnej limitowanej wersji Founders Edition upamiętniającej założenie marki 125 lat temu.