SKODA: NOWY, ELEKTRYCZNY ELROQ ZAPREZENTOWANY PRZED PREMIERĄ

Najnowszy w pełni elektryczny model czeskiego producenta Skoda Elroq zaprezentowany światu przed premierą planowaną na jesień 2024 roku.

Nowy pojazd poszerzy gamę w pełni elektrycznych SUV-ów o największy podsegment w Europie. Jego wyróżniający się wygląd to efekt zastosowania po raz pierwszy nowego języka projektowania Modern Solid. Dzięki dużej ilości miejsca wewnątrz, w tym pojemności bagażnika od 470 do 1580 litrów, kompaktowym rozmiarom zewnętrznym i sprytnym schowkom, Elroq to idealny kompan każdej podróży. Zapewnia to również moc wyjściowa od 125 kW do 220 kW, zasięg sięgający nawet 560 km (WLTP) oraz czas ładowania poniżej 28 minut. Wprowadzenie Skody Elroq to początek nowej kampanii Skody, w ramach której w najbliższych latach na rynek trafi sześć modeli z napędem elektrycznym.


Zobacz także:

MITSUBISHI: EUROPEJSKA PREMIERA NOWEGO OUTLANDERA JUŻ 1 PAŹDZIERNIKA
 

PREMIERY


 

Pełny innowacyjnych rozwiązań, towarzysz na co dzień

W zależności od dostępności w danym kraju, Skoda Elroq będzie produkowana w czterech wariantach: 50, 60, 85 i 85x. W wariancie 50 znajdziemy akumulator o pojemności 55 kWh i silnik elektryczny o mocy 125 kW, z kolei w modelu 60 akumulator pomieści 63 kWh i napędza silnik o mocy 150 kW. Oba warianty napędzane są przez tylną oś i osiągają prędkość maksymalną 160 km/h.

Elroq 85 i Elroq 85x są wyposażone w akumulator o pojemności 82 kWh. Wariant 85 napędzany jest silnikiem o mocy 210 kW, która przenoszona jest na tylną oś. Natomiast wersja 85x zawiera dodatkowy silnik na przedniej osi, moc przenoszona jest na wszystkie koła i wynosi 220 kW. Oba warianty rozpędzą się do 180 km/h, oferując zasięg nawet 560 km. Elroq oferował będzie również nowoczesne systemy wspomagające kierowcę w tym Travel Assist, który w swojej najnowszej wersji znacznie rozszerzył wykorzystanie danych. Na pokładzie znaleźć będzie można też najnowocześniejszy Intelligent Park Assist, który oferuje funkcje Remote Parking i Remote Trained Parking. To wszystko w połączeniu z przestronnym wnętrzem i kompaktowymi rozmiarami sprawia, że żadna podróż nie jest mu straszna.

Rozwijanie naszego elektrycznego portfolio w nowych segmentach jest kluczem do zapewniania naszym klientom szerokiego wyboru nowych modeli. Elroq jest kamieniem milowym w naszym portfolio BEV, pierwszym z nadchodzącej linii sześciu nowych w pełni elektrycznych modeli, po sukcesie Enyaq i Enyaq Coupé. Już pierwsze spojrzenie na jego odważną, nową stylistykę mówi, że ten samochód jest czymś nowym, idealną równowagą między rozmiarem, przestrzenią wewnętrzną i mobilnością elektryczną.. Co więcej, Skoda Elroq jest wyposażona w zaawansowane technologie i systemy wspomagające, które wiemy, że nasi klienci cenią – mówi Klaus Zellmer, prezes zarządu Skoda Auto.

Nowy język projektowania Modern Solid i front Tech-Deck Face zamiast tradycyjnego grilla Skody

Elroq jest modelem o strategicznym znaczeniu dla czeskiego producenta, również dlatego, że to pierwszy produkcyjny samochód marki, który przyjął nowy język projektowania Modern Solid. Na próżno więc szukać tu dobrze znanego grilla Skody, zastąpił go Tech-Deck Face, za którym ukryte są czujniki takie jak radar i przednia kamera. Na froncie znalazł się też nowy napis na masce, który zastąpił tradycyjne logo. Język projektowania Modern Solid to fundamentalna zmiana: łączy w sobie solidność, funkcjonalność i autentyczność, jednocześnie zachowując typowe cechy charakterystyczne Skody patrząc na nie z zupełnie nowej perspektywy.

Skoda Elroq rozpoczyna nową erę designu Skody. Jego funkcjonalny, minimalistyczny i prosty wygląd emanuje autentycznością i solidnością, zachowując charakterystyczne cechy designu Skody, które są znakami rozpoznawczymi naszej marki. Jednocześnie Modern Solid wprowadza nowe, wspaniałe akcenty wizualne, takie jak Tech Deck Face. W ten sposób udało nam się stworzyć nową koncepcję przodu, jednocześnie nawiązując do znanych linii Skody. Tech-Deck Face będzie w przyszłości charakterystycznym elementem designu marki – mówi Oliver Stefani, szef działu Skoda Design.