SKODA: NOWA OCTAVIA LIFTBACK Z RÓŻNYMI NAPĘDAMI

Nowa Skoda Octavia w wersji Liftback to samochód w stylu coupé. Kierowcy zapewniono liczne układy i asystentów wspomagania jazdy, jak też systemy bezpieczeństwa i multimedialne.

Samochód będzie dostępny w różnych wersjach napędowych, w tym zelektryfikowanych: z napędem hybrydowym typu plug-in, a także po raz pierwszy w technologii miękkiej hybrydy.


Zobacz relacje:

PREMIERY

ECO


 

Przygotowano również szereg wydajnych silników benzynowych i wysokoprężnych najnowszej generacji Evo: TDI i TSI, które charakteryzują się lepszą aerodynamiką, co zmniejsza zużycie paliwa i tym samym emisję spalin. Moc wyjściowa silników wynosi od 81 kW (110 KM) do 180 kW (245 KM).

Więcej przestrzeni

Nowe auto w wersji Liftback zwiększyło długość o 19 mm do 4689 mm i szerokość o 15 mm szerokość do 1 829 mm. Przy rozstawie osi wynoszącym 2 686 mm samochód oferuje jeszcze więcej miejsca wewnątrz pojazdu. Pojemność bagażnika wynosi 600 l, czyli o 10 l więcej niż w poprzedniej wersji. Nowe proporcje i nowoczesny design podkreślają wrażenie pewności siebie i wpływają na dynamiczny wygląd pojazdu.

Silniki benzynowe oraz wysokoprężne

Silniki Evo są technicznie przygotowane do spełnienia przyszłych wymogów normy emisji Euro 6d. Silnik 2.0 TDI dostępny będzie docelowo w trzech wersjach mocy. Silnik podstawowy ma moc 85 kW (115 KM) i dostępny będzie ze skrzynią manualną lub 7-stopniową skrzynią DSG. Motory o mocy 110 kW (150 KM) oraz 147 kW (200 KM) będą występowały także w połączeniu z napędem na cztery koła.

Benzynowe wersje również mają silniki Evo. Czterocylindrowy 1.5 TSI ma moc 110 kW (150 KM) przenoszoną na oś przednią poprzez manualną skrzynię biegów. Trzycylindrowy silnik 1.0 TSI zapewnia moc 81 kW (110 KM).

Alternatywne układy napędowe

Po modelu Superb iV nowa Octavia iV jest drugim modelem marki z napędem hybrydowym typu plug-in, składającym się z silnika benzynowego 1.4 TSI o mocy 110 kW (150 KM) i silnika elektrycznego o mocy 85 kW. Łączna moc układu wynosi 150 kW (204 KM), a zasięg przy zasilaniu tylko energią elektryczną wynosi do 60 km w cyklu WLTP. Dostępna będzie również wersja RS iV dysponująca mocą 180 kW (245 KM).

Swoją premierę świętują dwa modele e-TEC z technologią miękkiej hybrydy. W tę technologię wyposażone są wersje z silnikiem benzynowym Evo 1.0 TSI lub 1.5 TSI i automatyczną przekładnią DSG. Technologia mild hybrid wykorzystuje rozrusznik 48 V oraz akumulator 48 V o pojemności 0,6 kWh zlokalizowany pod przednim fotelem pasażera.

System umożliwia „żeglowanie” przy wyłączonym silniku spalinowym, odzyskiwanie energii przy hamowaniu oraz wspomaganie silnika poprzez elektryczne zwiększanie mocy.

Nowe systemy wspomagania kierowcy i multimedialne

Jest dostępnych ilka nowych systemów asystujących. Nowy system antykolizyjny (Collision Avoidance Assist) wspiera kierowcę, aktywnie zwiększając moment skrętu w razie bezpośredniego zagrożenia kolizją z pieszym, rowerzystą lub innym pojazdem poprzez manewr kontrolowanego omijania.

Z kolei system ostrzegania przy wysiadaniu (Exit Warning) informuje wysiadających o zbliżaniu się z tyłu innego pojazdu lub rowerzysty przy otwieraniu drzwi samochodu. Nową funkcją jest także system informujący o ruchu lokalnym.

Do wyboru są cztery różne systemy multimedialne z gamy modułowych systemów Infotainment Grupy Volkswagen. Centralny ekran dotykowy o przekątnej od 8,25 do 10 cali może być sterowany także za pomocą gestów lub głosu. Jeszcze bardziej udoskonalono Virtual Cockpit, który wyposażony jest w ekran o przekątnej 10,25 cala.

Kierowca ma do wyboru cztery układy: Basic (Podstawowy), Classic (Klasyczny), Navigation (Nawigacja) oraz Driver Assistance Systems (Systemy wspomagające kierowcę), a do ustawiania zawartości używa elementów sterujących na wielofunkcyjnej kierownicy.

Karta eSIM zapewnia dostęp do internetowych usług Connect na telefony komórkowe, takich jak obowiązkowy w Unii Europejskiej numer alarmowy eCall, serwis proaktywny (połączenie z pomocą drogową) oraz wszelkiego rodzaju aplikacje systemu Infotainment i funkcjonalności zapewniające zdalny dostęp do pojazdu.

Oprócz opcjonalnego systemu Phone Box umożliwiającego bezprzewodowe, indukcyjne ładowanie smartfona, na pokładzie samochodu może znaleźć się pięć portów USB-C. W standardzie otrzymuje się dwa porty, trzy kolejne są opcjonalne. Jeden z nich umieszczany jest w konsoli górnej nad lusterkiem wstecznym.