Premiera Škody Octavia III generacji w Polsce przypada na marzec 2013 roku. Nowa Octavia, zaprojektowana i wyprodukowana w Mladá Boleslav, jest od swojej poprzedniczki większa, dynamiczniejsza i wyróżnia się nowoczesną stylistyką.
– Nie nadmiar dekoracji, a harmonijne proporcje są tym, co czyni samochód – twierdzi Jozef Kabaň, główny stylista marki, który kierował pracami nad nowym modelem.
Już sam front samochodu zwraca uwagę zaakcentowaniem detali i poziomych linii. Jednak centralne elementy: logo, atrapa chłodnicy i reflektory – chociaż w nowej odsłonie – nadal wskazują na swoją przynależność do koncernu. Logo znajduje się na pokrywie komory silnika, stanowiąc punkt wyjściowy dla większości linii Octavii.
Zobacz także:
SKODA: OCTAVIA III – WERSJE WYPOSAŻENIA
SKODA: RYNKOWY SUKCES MODELU OCTAVIA
SKODA: PO RAZ SZÓSTY NUMEREM 1 W POLSCE
19-listwowa atrapa chłodnicy została umieszczona wyżej, niż dotychczas. Reflektory bi-ksenonowe ze światłami dziennymi LED, zaprojektowane od nowa, mają podkreślać szerokość przodu samochodu, a także precyzję ich wykonania poprzez efekt polerowanego szkła.
O bardziej sportowym, i dzięki temu dynamiczniejszym profilu nowej Škody Octavia, świadczą wzmocnione proporcje. Rozstaw osi jest większy o 11 cm, jest ona dłuższa (o 9 cm) i szersza (o 4,5 cm) w porównaniu do poprzedniczki. Ciekawe, że zmiana podstawowych wymiarów wcale nie zwiększyła ciężaru samochodu. Wręcz przeciwnie – jego masa jest teraz nawet o 102 kg mniejsza.
Linia górnego przetłoczenia, tak zwana „tornadoline”, rozciąga optycznie samochód i również podkreśla dynamiczną sylwetkę. Sprzyja temu wytyczona u dołu powierzchnia odbijająca światło i biegnąca ku górze ostro zarysowana linia okien w tylnych drzwiach. Dodatkowym urozmaiceniem jest 8 wzorów kół do wyboru.
Z tyłu zachowano typowy dla marki układ świateł w kształcie litery C. Nowością jest świecenie podwójnych segmentów każdej lampy i – analogicznie do przodu auta – wykorzystanie efektu kryształu. Dla wzmocnienia wrażenia elegancji, utrzymano charakterystyczne dwa trójkąty pomiędzy linią lamp a pokrywą bagażnika.
Stylistyka wnętrza nowego modelu służy przestronności i ergonomicznemu zagospodarowaniu przestrzeni. Aby to uzyskać, zaprojektowano od nowa deskę rozdzielczą, kierownicę, dźwignię zmiany biegów, a także klamki, okładziny, elektryczne podnośniki szyb (w podłokietnikach) i pozostałe elementy obsługowe. To wszystko na tle tapicerki dobranej przez przyszłego użytkownika spośród 14 wzorów.
Zasadniczą rolę w nowej scenografii samochodu odgrywa pozioma orientacja i intuicyjne rozmieszczenie przełączników oraz zestawów wskaźników. System informacji i rozrywki jest wyposażony w ekran dotykowy. Pod tym modułem znajduje się zespół obsługowy klimatyzacji. Opcjonalnie jest dostępny kolorowy wyświetlacz wielofunkcyjny MAXI Dot.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.