Skoda rozpoczęła globalne wdrażanie nowej identyfikacji wizualnej (CI) w swojej rozległej, liczącej ponad 4000 punktów, sieci salonów dealerskich.
Pierwsze odświeżone lokale znajdują się w Wietnamie oraz w Estonii, a w październiku w Belgradzie otwarto pierwszy Skoda City Store zaprojektowany w całości zgodnie z nowym CI. W Kuwejcie powstał najnowocześniejszy salon producenta, którego aranżacja podkreśla zaangażowanie w dostarczanie klientom kompleksowych, cyfrowych rozwiązań oraz strategię internacjonalizacji marki.
Zobacz relacje:
Nowe CI – połączenia dziedzictwa z przyszłością
Odświeżone CI marki Skoda łączy jej bogatą tradycję z przyszłościowymi rozwiązaniami. Dwuwymiarowe logo odzwierciedla zwrot w kierunku bardziej zdigitalizowanej komunikacji, podczas gdy użycie kolorów Emerald Green i Electric Green symbolizuje zaangażowanie w ekologię i zrównoważony rozwój. Aspekty te są również widoczne w projekcie każdego salonu marki. Nowe znaki zostały zaprojektowane tak, aby były kompatybilne z istniejącymi, dzięki czemu wdrożenie odświeżonego CI jest zarówno prostsze, jak i bardziej zrównoważone.
Nowa identyfikacja odzwierciedla nasze nastawienie na rozwój w kierunku przyszłości mobilności i cyfryzacji. Jesteśmy w trakcie wprowadzania najważniejszej aktualizacji CI od 30 lat, zaczynając od materiałów informacyjnych i komunikacyjnych, a teraz rozszerzając ją na nasze salony na całym świecie. Są one kluczowe w budowaniu relacji między marką a klientami, umożliwiając bezpośrednie doświadczenie tego, co reprezentuje Skoda – mówi Martin Jahn, Członek Zarządu Skoda Auto ds. Sprzedaży i Marketingu.
Pierwszy odświeżony salon w Wietnamie
Jako pierwsi nowy design korporacyjny Skody w salonie mogli zobaczyć klienci w Wietnamie. Wraz z wejściem marki na rynek, 23 września oficjalnie otwarto punkty w Hanoi, Vinh, Buôn Ma Thuột i Ho Chi Minh City. We współpracy z lokalnym partnerem, TC Group, Skoda zamierza rozszerzyć swoją sieć dealerską do 20 salonów do 2025 roku oraz do 30 punktów do 2028 roku.
Nowy design w Estonii
Producent samochodów przyspiesza również wdrażanie nowego CI w europejskich salonach. Pierwszym, który przyjął nowy wygląd, jest lokal Rohe Auto w Tallinie w Estonii. Następnie punkty pojawią się w Gosselies (gmina Charleroi w Belgii), w Hamar w Norwegii, w Pradze oraz w Polsce we Wrocławiu.
Skoda City Store w Serbii
W ślad za salonami dealerskimi, pierwszy City Store marki zaprojektowany w nowej identyfikacji wizualnej otwarto w październiku w centrum handlowym Galerija Beograd w stolicy Serbii. Oprócz prezentacji modeli, Skoda City Store zaprasza klientów do korzystania z przestrzeni coworkingowej, wypicia kawy lub przeglądania towarów producenta – w tym odzieży i prezentów. Sklepy Skoda City Store można znaleźć również w Sofii (Bułgaria), Brukseli (Belgia), Walencji (Hiszpania) i Katanii (Włochy). W nadchodzących latach planowane są otwarcia kolejnych lokali.
Innowacyjny salon w Kuwejcie
Niedawna inauguracja jednego z największych salonów Skody w Kuwejcie podkreśla zaangażowanie marki w budowanie kompleksowych doświadczeń. Salon ten, również utrzymany w nowym CI, jest wyposażony w szereg rozwiązań cyfrowych, w tym ścianę wideo, stół dotykowy i cyfrowe stojaki informacyjne. Projekt podkreśla także dążenie Skody do rozszerzania swojej obecności na Bliskim Wschodzie, zgodnie z szerszą strategią internacjonalizacji marki.
Kontynuacja wdrażania nowej tożsamości
Po wprowadzeniu nowego designu do materiałów informacyjnych i komunikacyjnych, Skoda konsekwentnie wdraża aktualizację w całej gamie swoich produktów. Pierwszym modelem, w którym pojawiły się elementy zgodne z nową identyfikacją, była Skoda Enyaq L&K. Następnie zmienione zostały modele Scala i Kamiq, najnowszej generacji Skoda Kodiaq oraz Skoda Superb.