Co może łączyć kolarstwo i rowery z producentem samochodów? Jak się okazuje – wspólny cel: promowanie sportu, ruchu, kolarstwa i turystyki rowerowej. Marka Škoda wspiera rowerową aktywność poprzez nawiązanie współpracy z Akademią Copernicus.
Tradycja rowerowa sięga początków historii marki. Rozpoczęli ją założyciele – Václav Laurin i Václav Klement w 1895 roku, kiedy to produkcja rowerów była podstawą działalności ojców marki.
Zobacz także:
SPORT
Na początku 2014 roku, czeski producent przedłużył kilkuletnią współpracę z organizatorami Tour de France na kolejne pięć lat, jako oficjalny partner i dostawca samochodów do roku 2018. Każdego roku ponad 200 modeli Škody pokonuje 2,8 miliona kilometrów podczas najważniejszej imprezy rowerowej we Francji. Jest to doskonały test niezawodności, który modele czeskiej firmy zdają celująco.
Marka angażuje się w rowerową aktywność, świetnie wpisując się w coraz powszechniej panujący trend na sportowy i aktywny tryb życia zapewniając wsparcie wielu znaczących imprez rowerowych, a także zachęca do jazdy na rowerze, wspierając akcje rowerowe na całym świecie: „Bike for Life”, „Ride London” czy „Velothon” w Berlinie.
Teraz, do powyższego grona dołączyła Akademia Copernicus Michała Kwiatkowskiego, czyli profesjonalna szkoła dla pasjonatów kolarstwa między 7 a 18 rokiem życia. Szkoła zapewnia młodym zapaleńcom profesjonalne warunki i sprzęt do trenowania, dodatkowo współpracując ze Szkołą Mistrzostwa Sportowego. Trenerami w Copernicusie są m.in. Marcin Mientki (Mistrz Europy i wielokrotny Mistrz Polski) i Tomasz Owsian (wielokrotny medalista Mistrzostw Polski), którzy w przeszłości szkolili również Kwiatkowskiego.
– Młodzi torunianie mają potencjał, ale trzeba go poszukać. Chcę spróbować zarazić ich swoją pasją i pokazać, że treningi to świetny sposób na spędzanie wolnego czasu, a pokonywanie swoich granic daje naprawdę mnóstwo satysfakcji – mówi Michał Kwiatkowski.
Michał Kwiatkowski to jeden z najlepszych kolarzy młodego pokolenia. Do największych jego sukcesów należy drużynowe mistrzostwo świata w jeździe na czas z Omega Pharma Quick Step oraz Mistrzostwo Polski elity ze startu wspólnego. W tym roku „Kwiato” zwyciężał między innymi w wyścigach Trofeo Serra de Tramuntana, Strade Bianche czy Volta ao Algarve.
Škoda Polska – marka, która chętnie angażuje się w projekty, służące szerzeniu wartościowych idei – chcąc wesprzeć Akademię profesjonalną oprawą treningów w trakcie wyjazdów na obozy i zawody, przekazała 3 samochody: dwie nowe Octavie oraz Superba Outdoor, który służy ambasadorowi Akademii – Michałowi Kwiatkowskiemu.
Chcąc wspierać coraz większą grupę kolarzy i fanów dwóch kółek, marka stworzyła stronę www.skoda-rowery.pl, na której nie tylko pomoże pasjonatom w doskonaleniu jazdy, ale udzieli też wskazówek w doborze odpowiedniego wyposażenia i wprowadzi za kulisy najsłynniejszego wyścigu kolarskiego, pokazując jak pracuje ekipa marki na Tour de France! Niebawem swoją premierę będzie miała sekcja z poradami w formie filmów video, gdzie swoją wiedzą będą się dzielić technicy i trenerzy z Akademii Copernicus.