Skoda dostarczyła w maju użytkownikom 104 900 pojazdów na całym świecie. W porównaniu do tego samego miesiąca zeszłego roku, odnotowano spadek w wysokości 6,6 proc. (112 400 pojazdów).
Głównym powodem tego stanu rzeczy jest obecna sytuacja na chińskim rynku motoryzacyjnym.
Zobacz także:
W Europie, wbrew ogólnemu trendowi spadkowemu, producent zwiększył sprzedaż w Austrii (+21,9 proc.), na Węgrzech (+20,5 proc.), w Niemczech (+8,4 proc.) i Holandii (+6,2 proc.).
Poza odświeżeniem rodziny modeli Superb oraz wprowadzaniem na rynek Superba Scouta, w Bratysławie zadebiutowały także modele Superb iV oraz Citigo-e iV, które zapowiadają wejście marki w erę elektro- mobilności.
W Europie Centralnej dostawy wzrosły do 20 000, czyli o 3,4 proc. w stosunku do poprzedniego roku (19 300). Zanotowano wzrost w Czechach (+3,7 proc.), na Węgrzech (+20,5 proc.), w Słowacji (5,0 proc.) i Słowenii (2,2 proc.) w porównaniu z majem poprzedniego roku.
W Polsce w maju zarejestrowanych zostało 5 754 samochodów, czyli o 12,54 proc. więcej, niż w tym samym miesiącu rok wcześniej.
– Po raz piąty w tym roku Škoda kończy miesiąc jako lider sprzedaży na polskim rynku. Świetne wyniki są dowodem na to, że konsekwentnie realizowana strategia marki – rozszerzanie oferty o modele wyposażone w najnowsze technologie z obszaru bezpieczeństwa i komfortu – precyzyjnie odpowiada na potrzeby współczesnych kierowców. W maju marka oficjalnie wkroczyła w erę elektro- mobilności i rozpocznie stopniowe wprowadzanie do oferty dwóch modeli z nowej sub-marki iV: elektrycznego Citigo-e iV oraz Superba iV z napędem hybrydowym typu plug in. Jesteśmy przekonani, że nasze odważne działania pozwolą nam osiągać jeszcze lepsze rezultaty – komentuje Tomasz Porawski, Dyrektor marki Škoda w Polsce.