Nowa Skoda Octavia opuszcza już fabrykę w Mladej Boleslav. Auto zostało wyposażone w najnowsze rozwiązania z zakresu systemów bezpieczeństwa.
Posiada nowoczesne silniki benzynowe i wysokoprężne o zwiększonej wydajności. Nowy samochód dostępny będzie również z napędem hybrydowym typu plug-in oraz w technologii miękkiej hybrydy.
Zobacz także:
Ponad 20 lat temu w hali M13 w fabryce w Mladá Boleslav Škoda zbudowała pierwszą nowoczesną wersję Octavii. Obecnie w fabryce wykorzystywane są nowoczesne procesy i technologie, a w najbardziej skomplikowanych i wymagających etapach produkcji pracowników wspomagają roboty. Każdego dnia fabrykę opuszcza 1150 wyprodukowanych egzemplarzy Octavii.
Nowe auto została wyposażone w elementy designu, które nie tylko akcentują wizualne zalety modelu, ale zapewniają również świetne własności aerodynamiczne. Limuzyna ma współczynnik oporu czołowego (cd) od 0,24, a wersja Combi od 0,26. Poprawa parametrów aerodynamicznych przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa i emisji CO2.
W nowym modelu zastosowano technologię shift by wire do sterowania skrzynią biegów DSG. Dźwignia zmiany nie jest już mechanicznie połączona ze skrzynią biegów, ale przekazuje informację o wybranym biegu elektronicznie. Zamiast dźwigni DSG w konsoli środkowej umieszczono nowy moduł sterowania z małym przełącznikiem kołyskowym do wyboru trybu jazdy.
Nowoczesne silniki
Samochód został wyposażony w nowoczesne silniki TDI oraz TSI o zwiększonej wydajności. Po Superbie iV jest drugim autem marki wyposażonym w technologię hybrydową typu plug-in. Model iV będzie dostępny z silnikiem benzynowym 1.4 TSI oraz silnikiem elektrycznym w dwóch wariantach mocy.
Początkowo zostanie wprowadzona wersja obejmująca model o łącznej mocy 150 kW (204 KM). W późniejszym czasie zostanie poszerzona ona o wersję o mocy 180 kW (245 KM).
Oprócz silników wysokoprężnych i benzynowych oraz wariantów hybrydowych typu plug-in, po raz pierwszy w ofercie Škody dostępny jest także model w technologii miękkiej hybrydy. To rozwiązanie zostanie zastosowane w wersjach z silnikami 1.0 TSI oraz 1.5 TSI oraz 7-biegową skrzynią DSG.
W technologii miękkiej hybrydy wykorzystywany jest rozrusznik 48 V napędzany paskiem oraz akumulator 48 V. System umożliwia „żeglowanie” przy wyłączonym silniku spalinowym, odzyskiwanie energii przy hamowaniu oraz wspomaganie silnika poprzez elektryczne zwiększanie mocy.