SKODA: LIMITOWANA SERIA CZYLI FABIA RALLY2 EVO EDITION 120

Škoda Motorsport zaprezentowała Fabię Rally2 evo Edition 120 – limitowaną edycję samochodu rajdowego. Okazją była 120. rocznica debiutu marki w sportach motorowych.

Na rynku pojawi się zaledwie dwanaście sztuk tej specjalnej wersji pojazdu.


Zobacz także:

RAJDY

PREMIERY


 

Fabia Rally2 evo Edition 120 oferuje ulepszenia techniczne wprowadzone Fabii Rally2 evo 2021, uzupełnione o dodatkowe wyposażenie, specjalny design i ekskluzywne akcesoria. Zamówienia na rajdowy model już trwają. Ostatnio marka święciła sukcesy w kategorii WRC2/WRC2 Pro w Rajdowych Mistrzostwach Świata.

Aby uhonorować 120-letnią tradycję udziału pojazdów marki w wyścigach i rajdach, do sprzedaży trafi dwanaście egzemplarzy nowego modelu. Oprócz standardowego wyposażenia pojazd posiada zestaw pomalowanych na zielono magnezowych felg oraz komplet dodatkowych świateł LED. Dodatkowy pełny pakiet akcesoriów wewnętrznych jest częścią standardowej konfiguracji. Obejmuje torby do przechowywania rzeczy osobistych, narzędzi lub części zamiennych.

Akcesoria, takie jak pojemniki na wodę pitną, butelki na płyny samochodowe, paski oraz uchwyty, uzupełniają pakiet dodatków. Wyposażenie z limitowanej edycji obejmuje również ekran powitalny Edition 120 dla obu monitorów w kokpicie, specjalny design oraz tabliczkę identyfikującą numer seryjny. Ofertę specjalną dopełnia certyfikat autentyczności oraz gadżety – plecak i miniaturka samochodu Rally2 evo w skali 1:18.

Aktualizacje dotyczą też ulepszonego silnika. Celem techników była poprawa wymiany gazowej i przygotowania mieszanki w komorze spalania. Udało się to zrealizować dzięki nowo zaprojektowanemu i bardziej wydajnemu intercoolerowi, zoptymalizowanemu kolektorowi wydechowemu, nowemu rozrządowi zaworowemu, a także nowej konfiguracji elektronicznego mapowania.

Modyfikacje poprawiają wydajność silnika oraz zwiększają maksymalną moc pojazdu o 2 kW do 214 kW, w zależności od jakości paliwa. Nowo skalibrowane amortyzatory zapewniają jeszcze lepszą przyczepność i stabilność samochodu na wszystkich typach nawierzchni, sprawiając, że kierowca ufa swojemu pojazdowi.

Powodem modernizacji Rally2 evo w 2021 roku była nie tylko chęć zapewnienia jeszcze lepszych osiągów, ale również uzyskanie poprawy niezawodności. Mocniejsza rama pomocnicza tylnej osi minimalizuje ryzyko uszkodzenia na nierównych drogach. Do wersji przystosowanej do szutrowych nawierzchni zostanie dołączone specjalne urządzenie chłodzące tylne hamulce, początkowo homologowane tylko do użytku na asfalcie.

Silnik evo 2021 oraz jej limitowanego odpowiednika Edition 120 jest wyposażony w przeprojektowany układ smarowania z ulepszoną funkcją w trybach dynamicznych. Modyfikacje obejmują nowo zaprojektowany filtr wlotowy i zoptymalizowaną geometrię przegród w misce olejowej. Dzięki temu doprowadzanie oleju do turbosprężarki jest jeszcze sprawniejsze. Dodatkowy rezultat tej modyfikacji to obniżony poziom zużycia oleju.

owo rozmieszczone przyciski na kierownicy ułatwiają korzystanie z ośmiu różnych funkcji, a przeprojektowane mocowanie podnośnika poprawia komfort podróży.

Nabywcy limitowanej Fabii Rally2 evo Edition 120 mogą skorzystać z dodatkowych opcji, np.: zmodyfikowanej skrzyni biegów, dzięki której pojazd jest lepiej przygotowany do rajdów, w których osiąga się wysoką średnią prędkość (prędkość maksymalna 202 km/h). Z myślą o nawierzchni o niskiej przyczepności Škoda Motorsport oferuje również trzeci zestaw ramp różnicowych (48/70), których można używać zarówno na drogach żwirowych, jak i asfaltowych.