Laboratorium testów zderzeniowych uruchomiła Škoda Auto. Nowoczesny obiekt znajduje się w pobliżu głównej fabryki w Mladá Boleslav.
Centrum zostało przystosowane do przeprowadzania wszystkich znanych testów zderzeniowych.
Zobacz także:
Odpowiada ono najnowszym wymogom europejskiej organizacji ds. oceny bezpieczeństwa Euro NCAP. Systemy oświetleniowe LED i najnowocześniejsza technologia kamer umożliwiają wysokiej jakości rejestrację testów zderzeniowych oraz gwarantują znaczną oszczędność energii. Stworzona została także oddzielna przestrzeń do obsługi samochodów elektrycznych po teście zderzeniowym.
W nowych laboratoriach ocenie bezpieczeństwa pasywnego będą podlegać zarówno modele marki jak i inne modele Grupy Volkswagen.
– Nowe laboratorium testów zderzeniowych pozwala nam jeszcze bardziej kompleksowo i realistycznie symulować potencjalne wypadki, dzięki czemu możemy jeszcze lepiej przygotowywać nasze pojazdy pod względem ich bezpieczeństwa. Ośrodek spełnia ponadto wszystkie wymogi techniczne dotyczące testów samochodów elektrycznych. W kolejnych latach planujemy ciągły rozwój w tym obszarze. Otwierając laboratorium, Škoda po raz kolejny bierze na siebie część odpowiedzialności za wysoki poziom bezpieczeństwa wszystkich samochodów w ramach Grupy Volkswagen – komentuje Christian Strube, członek zarządu Škoda Auto ds. rozwoju technicznego.
Nowe laboratorium Škoda jest ponad dwukrotnie większe od poprzedniego centrum testowego. Sama hala testów zderzeniowych ma ponad 180 m długości. Oddzielna przestrzeń jest specjalnie wyposażona dla pojazdów elektrycznych. W celu zaspokojenia zapotrzebowania na testy samochodów zeroemisyjnych hala będzie w najbliższych latach stopniowo rozbudowywana.
Centralnym punktem laboratorium jest elektryczny układ napędowy, który na całkowitej długości toru umożliwia przyspieszenie dwóch pojazdów o łącznej masie 3,5 tony do maksymalnej prędkości 65 km/h lub jednego pojazd o tej samej masie do prędkości 120 km/h. Do innych urządzeń testowych należy nowoczesna platforma Flying Floor, służąca do przeprowadzenia testu zderzenia bocznego ze słupem oraz statyczny symulator dachowania.
Oprócz tego w laboratorium znajdują się bariery do testu zderzenia czołowego, pojazd z barierą do testu zderzenia tylnego, a także prowadzone są testy typu car-to-car, zgodne z aktualnie obowiązującymi wymogami ustanowionymi przez Euro NCAP.
W testach zderzeniowych zachowanie pasażerów symuluje dziewięć dorosłych manekinów o różnych rozmiarach oraz cztery dziecięce. Wyniki testów rejestrowane są w jakości HD przez dwadzieścia kamer statycznych i trzydzieści pokładowych. W celu uzyskania optymalnej jakości obrazu, marka wykorzystuje systemy oświetleniowe LED. Technologia ta pozwala na dokonanie nagrań o wyższej jakości, a także na oszczędność energii na poziomie 40 proc..