Škoda poszerza swoją ofertę o nowy wariant modelu Kodiaq. Wersja Scout to specjalna pochodna flagowego SUV-a czeskiej marki, która standardowo wyposażona jest w napęd na cztery koła.
Do napędu posłuży jeden z czterech silników o mocy od 150 do 190 KM. Kodiaq Scout debiutuje w polskich salonach z ceną od 135 500 złotych.
Zobacz także:
Flagowy SUV Škody jest już dostępny w Polsce w swojej najbardziej wszechstronnej wersji, pozwalającymi samochodowi z powodzeniem radzić sobie na nieutwardzonych drogach. Przy długości 4706 mm (o 9 mm więcej od standardowej wersji modelu Kodiaq za sprawą uterenowionej charakterystyki nadwozia) to duży SUV, gwarantujący obszerną kabinę zdolną pomieścić do siedmiu pasażerów oraz duży bagażnik o pojemności 720 litrów z opcją powiększenia do aż 2065 litrów.
Wyjątkowość tej wersji łatwo dostrzec już na pierwszy rzut oka. Funkcjonalne rozwiązania chroniące nadwozie przy jeździe w terenie zostały wykorzystane także po to, by zwiększyć efektowność projektu. Nakładki na zderzaki, relingi dachowe, obudowy lusterek bocznych i ramki szyb bocznych zostały wykończone kontrastowo srebrnym lakierem. Standardowo w tej wersji obecne są także obręcze kół ze stopów lekkich w kolorze antracytowym o średnicy 19 cali oraz pakiet przyciemnianych szyb bocznych i tylnych (Sunset).
Pod względem wyposażenia Kodiaq Scout bazuje na wersji wyposażenia Ambition, ale wzbogacono je o elementy wskazujące na terenowy charakter tej edycji. Obok specjalnych oznaczeń pojawiających się na nadwoziu oraz w kabinie, o szczególny nastrój we wnętrzu dba tapicerka częściowo wykonana z Alcantary, stalowe nakładki na pedały, oświetlenie wnętrza Ambiente z funkcją wyboru jednego z dziesięciu kolorów oraz system multimedialny Bolero z ośmioma głośnikami.
Głównym atutem modelu pozostają jednak zwiększone zdolności do jazdy poza utwardzonymi drogami, które zostały osiągnięte poprzez wykorzystanie najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych. Wersja ta standardowo jest wyposażana w pakiet na bezdroża, tryb jazdy Offroad oraz napęd na cztery koła. Oparty jest on na sterowanym elektronicznie sprzęgle wielopłytkowym, umieszczonym bezpośrednio przed mechanizmem różnicowym, gwarantującym optymalny rozdział mocy na poszczególne koła przy zachowaniu jak najlepszej ekonomiki jazdy.
Kompetencje modelu w terenie potwierdza duży prześwit 194 mm oraz kąt rampowy 21,3 stopnia, kąt natarcia 20,1 stopnia oraz zejścia 22,8 stopnia. Wyniki te mogły zostać osiągnięte przy samochodzie o takich wymiarach dzięki bardzo krótkim zwisom z przodu i z tyłu.
Dla zachowania optymalnej dynamiki oraz właściwości jezdnych, model Kodiaq Scout dostępny jest w sześciu mocnych kombinacjach napędowych (silniki: 1.4 TSI 150 KM ze skrzynią manualną, 1.4 TSI 150 KM DSG, 2.0 TSI 180 KM DSG, 2.0 TDI 150 KM, 2.0 TDI 150 KM DSG, 2.0 TDI 190 KM DSG).
CENY
– 1.4 TSI/ 110 kW (150 KM) 4×4 ACT: 135 500 zł;
– 1.4 TSI/ 110 kW (150 KM) DSG 4×4: 143 500 zł;
– 2.0 TSI/ 132 kW (180 KM) DSG 4×4: 151 000 zł;
– 2.0 TDI/ 110 kW (150 KM) SCR 4×4: 147 500 zł;
– 2.0 TDI/110 kW (150 KM) SCR DSG 4×4: 155 – 500 zł;
– 2.0 TDI/140 kW (190 KM) SCR DSG 4×4: 162 000 zł;
– dopłata do wersji 7-miejscowej: 4 000 zł.