Rosnąca sprzedaż Škoda Karoq spowodowała, że producent zdecydował od jesieni 2020 roku rozpocząć wytwarzanie modelu również w fabryce w Bratysławie.
Produkcja na rynki europejskie odbywa się obecnie w Czechach, w fabrykach Kvasiny oraz Mladá Boleslav.
Zobacz także:
Do połowy września 2019 roku liczba sprzedanych egzemplarzy Škody Karoq wyniosła około ćwierć miliona. W ciągu pierwszych jedenastu miesięcy br. liczba ta wyniosła 137 700. Odpowiedzią na wzrastające wyniki sprzedaży jest rozpoczęcie produkcji modelu w kolejnej fabryce. Dziś stolica Słowacji jest miejscem produkcji między innymi elektrycznego modelu CITIGOe iV.
W Bratysławie Karoq będzie montowany w systemie MKD (ang. medium- knocked- down). Karoseria kompaktowych SUV-ów będzie nadal produkowana i lakierowana w zakładzie Kvasiny.
Karoq to przestronny SUV dla aktywnych. Model ten – większy od Kamiqa, ale mniejszy od Kodiaqa – dzięki swoim kompaktowym wymiarom sprawdza się w mieście, ale też podczas wypraw całą rodziną. Opcjonalny napęd na cztery koła (4×4) pozwala zjechać z asfaltów na boczne drogi.
Samochód ma pojemność bagażnika 521 l, którą można zwiększyć aż do 1810 l, dzięki systemowi VarioFlex i modułowym tylnym siedzeniom (można je dowolnie przesuwać lub łatwo całkowicie zdemontować). Model jest dostępny w szerokiej gamie silników zarówno benzynowych o mocy od 85 kW do 140 kW (115 – 190 KM) jak i wysokoprężnych, oba dostępne są w opcji z automatyczną skrzynią biegów DSG.
SUV występuje także w uterenowionej wersji Scout oraz Sportline.