SKODA: JUBILEUSZ MARKI NA RYNKU CHIŃSKIM

skodas-chiny1

Linię produkcyjną Škodt w Pekinie opuścił 22-milionowy samochód. Egzemplarz, który zamyka tę okrągłą liczbę to Kodiaq GT w kolorze Velvet Red, dostępny wyłącznie na chińskim rynku.

Model został zaprezentowany tuż przed salonem samochodowym Auto Shanghai.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Jubileuszowy model, który jest flagowym pojazdem marki na chińskim rynku i został stworzony w odpowiedzi na tamtejsze potrzeby, został wyprodukowany w fabryce SAIC Volkswagen w Changsha.

– Škoda rozwija się bardzo dynamicznie. W ciągu ostatnich pięciu lat sprzedaliśmy ponad jedną czwartą wszystkich pojazdów wyprodukowanych w historii naszej firmy. Przekroczenie 22 milionów wyprodukowanych samochodów to kolejny kamień milowy, który motywuje nas do konsekwentnego kontynuowania tego wzrostu, poprzez m.in.: wprowadzenie na rynek ponad 30 nowych modeli do końca 2022 r. w ramach naszej ofensywy produktowej. Chiny odegrają w tym kluczową rolę, ponieważ tutejszy rynek rozwija się niezwykle prężnie, a nasza atrakcyjna oferta, jak również pełna zaufania współpraca z wieloletnim partnerem joint venture, SAIC Volkswagen, to fundamenty tego sukcesu – komentuje Bernhard Maier, Prezes marki.

– W ramach naszej strategii rozwoju wykorzystujemy międzynarodowe i wydajne możliwości produkcji. Obecnie produkujemy w 16 zakładach na terenie dziewięciu krajów. Fakt, że nasz 22-milionowy pojazd został wyprodukowany w Chinach, jest również dowodem udanej internacjonalizacji marki – dodaje Michael Oeljeklaus, Członek zarządu Škoda Auto ds. Produkcji i logistyki.

Dynamiczny rozwój na chińskim rynku

Historia marki na chińskim rynku sięga 1936 roku. Producent tam wówczas pięć punktów dealerskich. Marka weszła ponownie na chiński rynek w 2007 roku, rozpoczynając produkcję modelu Octavia we współpracy z SAIC Volkswagen. Od trzech lat Škoda rozwija swoją pozycję i zwiększa obecność w Państwie Środka. Podczas wizyty chińskiego prezydenta Xi Jinpinga w Czechach, w marcu 2016 r. podpisano memorandum, które przewiduje pięcioletni plan inwestycyjny o wartości 2 miliardów euro.

Celem jest rozszerzenie obecnej gamy modeli, m.in.: o pojazdy z alternatywnymi systemami napędowymi i kolejne SUV-y. Škoda dostarcza w Chinach ponad 300 000 samochodów rocznie. Marka zamknęła 2018 rok notując wzrost o 4,9 proc. w stosunku do roku 2017.