Najpopularniejszy kabriolet w historii Škody, klasyczna Felicia, zwyciężyła w kategorii „Najelegantszy samochód rajdu” w Top City Classic Rally China 2016.
Wyprodukowane w 1960 roku auto pokonało ponad 500 kilometrów trasy odcinków prowadzących przez Pekin i Szanghaj. Zabytkowy model z powodzeniem ukończyła ten prestiżowy rajd, wzbudzając nie lada sensację wśród licznie ustawionych przy trasie widzów.
Zobacz także:
Andreas Hafemann, Prezes Škoda China, który osobiście uczestniczył w pekińskiej części rajdu i odebrał nagrodę podczas ceremonii na mecie w Zhangjiakou, jednym z miast gospodarzy Zimowych Igrzysk Olimpijskich w 2022 roku.
Top City Classic Rally China to rajd zorganizowany przez niemieckie pisma motoryzacyjne Auto Motor und Sport i Motor Klassik. W tym roku trasa była podzielona na dwa etapy: w pierwszym z nich 35 klasycznych aut różnej produkcji ruszyło z przedmieść Pekinu i przez malownicze zielone tereny prowincji Hebei dotarło do miasta Zhangjiakou. W Szanghaju tymczasem 36 załóg wystartowało spod słynnego Oriental Pearl Tower, skąd trasa wiodła przez antyczne miasto Wuzhen do malowniczego Jeziora Tysiąca Wysp położonego w prowincji Zhejiang.
Skoda wzięła udział w Top City Classic Rally China po raz pierwszy w roku 2014, kiedy gwiazdami zlotu stały się dwa zabytki czechosłowackiej motoryzacji: Laurin & Klkement oraz Felicia.
W tym roku zabytkowy kabriolet marki ponownie stał się jedną z głównych gwiazd wydarzenia. Prezentowany egzemplarz został wyprodukowany w roku 1960 i przez ostatnie 56 lat był wielokrotnie przemalowywany, a niektóre z części zostały zgubione lub uszkodzone. Tylko dzięki wielkiemu wsparciu historycznych archiwów Muzeum producenta, dokumentacji technicznej i oryginalnych podzespołów samochód został w całości wyremontowany i odnowiony.
Zabytkowa Felicia produkowana była seryjnie w latach 1958–1964 i kontynuowała tradycje marki w tworzeniu samochodów ze składanym dachem. Wyróżniający się elegancją model wystąpił w wielu filmach, stając się jednym z symboli czeskiej rewolucji obyczajowej lat 60. Inspirowany klasycznymi, brytyjskimi roadsterami projekt przewyższył oryginał pod względem wyposażenia, wszechstronnego charakteru i komfortu prowadzenia. Przy całkowitej produkcji wynoszącej 14 863 sztuk, “Fela” odniosła, jak na samochód tego typu, komercyjny sukces.
Po wejściu na rynek chiński w roku 2007 z pierwszym lokalnie produkowanym modelem – Octavią – czeska marka zawiązała bardzo udaną współpracę z miejscową spółką SAIC Volkswagen. Przez ostatnie dziewięć lat dostarczono chińskim klientom w sumie już ponad 1,8 miliona samochodów.