Enyaq iV czyli nowy, elektryczny model Skody będzie wyposażony w liczne systemy wspomagające kierowcę, ale także w aż dziewięć poduszek powietrznych.
Bezpieczeństwo aktywne i pasywne jest jednym z priorytetów czeskiej marki.
Zobacz relacje:
SUV będzie automatycznie ostrzegał o zbliżających się kolizjach z pojazdami, rowerzystami, pieszymi i różnymi przeszkodami, zapobiegając wypadkowi lub minimalizując jego konsekwencje. Aż dziewięć poduszek powietrznych ochroni pasażerów w razie wypadku. Enyaq iV zostanie wyposażony adaptacyjne reflektory Full LED Matrix.
Kamera na przedniej szybie wykryje pojazdy oraz osoby i przedmioty odbijające światło a inteligentna technologia automatycznie wyłączy poszczególne segmenty wiązek światła tak, by nie oślepiać innych użytkowników drogi, pozostawiając jednocześnie dobrze oświetloną trasę.
Nowe auto naszpikowane będzie najnowszymi technologiami z obszaru bezpieczeństwa. Proactive Crew Protect Assist automatycznie napnie pasy bezpieczeństwa podczas awaryjnego hamowania i zamknie szyby oraz panoramiczny przesuwany dach w przypadku, gdy pojazdowi grozi kolizja, poślizg lub przewrócenie.
Asystent skrętu Turn Assist przy skręcaniu w lewo na skrzyżowaniach z wyprzedzeniem wykryje nadjeżdżające z przeciwka pojazdy, ostrzeże kierowcę i w razie potrzeby automatycznie wyhamuje samochód. Exit Warning to system ostrzegania przy wysiadaniu, który przy otwarciu drzwi poinformuje o zbliżającym się pojeździe lub rowerzyście emitując sygnał dźwiękowy i wizualny za pomocą lampki po wewnętrznej stronie obudowy lusterka bocznego.
Kolejnym wsparciem dla kierowcy będzie rozbudowany system TravelL Assist, który składa się z aktywnego tempomatu, adaptacyjnego asystenta pasa ruchu Lane Assist z rozpoznawaniem robót drogowych, asystenta jazdy w korku i asystenta Emergency Assist. Aktywny tempomat Predictive Adaptive Cruise Control wykorzysta także dane z systemu nawigacji i znaków drogowych. Może również reagować na przeszkody zgłaszane za pośrednictwem danych online o ruchu drogowym.
Parkowanie nową elektryczną Skodą będzie jeszcze łatwiejsze dzięki rozbudowanemu asystentowi Park Assist. Funkcja ta została wzbogacona o możliwość automatycznego wyhamowania samochodu, aby uniknąć zderzenia z pieszymi czy przeszkodami. Ponadto pojazd wzniesie zdalne parkowanie na wyższy poziom i umożliwi kierowcy polecenie zaparkowania samochodu w szczególnie ciasnym równoległym lub prostopadłym miejscu zdalnie za pomocą aplikacji Connect.
Park Assist otrzyma teraz także funkcję wyuczonego parkowania. Kierowca może zapisać drogę do często używanego miejsca parkingowego. Wystarczy, że zrobi to wcześniej tylko raz, a potem w dowolnej chwili może automatycznie odtworzyć tę drogę w dokładnie taki sam sposób, tylko za naciśnięciem przycisku. Tutaj również system przejmuje kierowanie i hamowanie oraz zapobiega zderzeniom.