SKODA: DZIAŁANIA NA RZECZ REDUKCJI EMISJI W POLSCE

W 2020 roku Škoda sprowadziła na rynek, w ty, oczywiście w Polsce, modele z napędem elektrycznym oraz hybrydowym typu plug-in.

Nie zabrakło także działań działań marketingowych na rzecz e-mobilności.


Zobacz także:

ECO

ROZMAITOŚCI


 

Marka zaangażowała ekspertów z różnych dziedzin, by zdobyć kompetencje w zakresie pojazdów z napędem hybrydowym typu plug-in oraz elektrycznym. Dużą rolę odegrało również przeanalizowanie potrzeb kierowców. Zbadano nie tylko ich nadzieje związane pojazdami z niskoemisyjnymi oraz bezemisyjnymi, ale również obawy, jakie wiążą się z użytkowaniem samochodów z takim napędem.

Analiza pozwoliła stworzyć kampanie marketingowe tak, by odpowiedzieć na obawy potencjalnych klientów i rozwiać ich wątpliwości, przedstawiając zalety aut hybrydowych PHEV.

Do zalet samochodów hybrydowych typu plug-in podkreślanych przez markę należą m.in. niskie spalanie i możliwość zeroemisyjnej jazdy na co dzień, duży zasięg wyłącznie na energii elektrycznej, dynamiczne przyspieszenie, cicha jazda na prądzie, a także możliwość ładowania samochodu nie tylko podczas jazdy, ale również przy użyciu standardowego gniazdka elektrycznego.

– Zaczęliśmy od budowania naszych kompetencji w zakresie pojazdów częściowo i w pełni elektrycznych. Następnie zajęliśmy się rozpoznaniem potrzeb polskich kierowców, dla których technologie napędów elektrycznych są nowe. Chcieliśmy nie tylko pokazać atuty naszych aut z napędem hybrydowym typu plug-in oraz elektrycznym, ale przede wszystkim rozwiać obawy związane z takimi samochodami i pokazać, że to auta nowoczesne, przyjazne, intuicyjne i łatwe w obsłudze na co dzień. Szereg spójnych, konsekwentnie realizowanych działań marketingowych w wielu różnych kanałach zaowocował zdobyciem pozycji lidera elektromobilności na polskim rynku motoryzacyjnym. Pierwsze miejsce w rankingu to kolejny dowód na to, że Skoda jest blisko swoich klientów i odpowiada na ich potrzeby – mówi Arkadiusz Gwizdek, Dyrektor Marketingu Škoda Polska.

Twarzami akcji „Co Ciebie napędza” zostali artyści Mela Koteluk (Citigoe iV) oraz Grzegorz Turnau (Superb iV). W szeroko zakrojonych działaniach marketingowych brał udział także ambasador marki, Rajdowy Mistrz Polski z 2019 roku, Miko Marczyk, który wskazywał w wielu testach i programach na wszechstronność hybryd typu plug-in.

Kierowca Automobilklubu Polski i Orlen Team przetestował usportowiony model marki z napędem hybrydowym typu plug-in, jakim jest nowa Octavia RS iV, nie tylko w standardowych warunkach drogowych, ale również na torze wyścigowym, w ramach Modlin Rally Show.