Skoda pozostała liderem sprzedaży samochodów w Polsce po pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku. Zarejestrowano 35 789 samochodów. Udane półrocze marka zamyka wynikiem 6 326 modeli wydanych w czerwcu.
To o 11,31 procenta więcej w stosunku do czerwca ubiegłego roku (5 683 aut) i o 23,72 proc. więcej niż w maju br. (5 113). Udział producenta w rynku wzrósł do 13,72 proc.
Zobacz także:
W ostatnim półroczu najchętniej kupowane przez klientów, spośród wszystkich modeli samochodów dostępnych w Polsce, pozostają Octavia (10 612) i Fabia (10 225). W pierwszej dziesiątce niezmiennie plasuje się również Rapid (odnotowano wzrost sprzedaży o 2,29 proc. – 5 011 w stosunku do 2017 roku). Coraz większe sukcesy odnosi ofensywa marki w segmencie SUV – wprowadzony w tym roku model Karoq zarejestrowano w 1 960 egzemplarzach.
– Dysponujemy rozbudowaną i nowoczesną gamą modelową, pozwalającą nam na systematyczne powiększanie przewagi nad konkurentami w rywalizacji o tytuł lidera polskiego rynku motoryzacyjnego. Nasze komfortowe i bezpieczne auta trafiają do szerokiej rzeszy klientów dzięki temu, że ufają oni marce Škoda i dostrzegają jej niesamowity rozwój na przestrzeni ostatnich lat. Wyniki pierwszego półrocza 2018 roku dają powody do zadowolenia i są dla nas bodźcem do dalszej, wytężonej pracy – podsumowuje zakończone półrocze Tomasz Porawski, dyrektor marki Škoda w Polsce.
Wpływ na uzyskane wyniki ma rozwój poziomu sprzedaży zarówno wśród klientów indywidualnych, jak i flotowych. W minionym półroczu wynik sprzedaży do klientów indywidualnych wzrósł o 16,14 proc. (10 397 zarejestrowanych samochodów), natomiast flotowych – o 12,95 proc. (25 392).