SKODA: DYREKTOR MARKI W POLSCE O WYNIKACH SPRZEDAŻY 2020

Škoda zrealizowała w 2020 roku wiele założonych celów mimo trudności związanych z pandemią Covid- 19. Marka na polskim rynku uzyskała wynik 56 334 zarejestrowanych pojazdów.

Na szczególne wyróżnienie zasługuje rezultat Octavii, który po raz kolejny była najczęściej wybieranym samochodem w naszym kraju.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Istotnym jest także świetne przyjęcie aut z napędem elektrycznym i hybrydowym typu plug-in.

W 2020 roku cała branża motoryzacyjna mierzyła się z wyzwaniami, jakie przyniosła globalna pandemia koronawirusa. W konsekwencji czeskie fabryki producenta zostały czasowo zamknięte, a montaż samochodów ograniczony. Utrudnienia nie pozwoliły marce zaspokoić wszystkich potrzeb klientów. W 2021 roku zamówienia te będą konsekwentnie realizowane, by spełnić wszystkie ich oczekiwania.

Pomimo wyzwań związanych z pandemią Škoda zwiększyła w minionym roku udział w polskim rynku z 12,4 do 13,2 proc.

W minionym roku Skoda postawiła na elektromobilność. Na szczycie zestawienia samochodów elektrycznych uplasował się model Citigoe iV z 516 zarejestrowanymi sztukami. Z kolei wśród zarejestrowanych samochodów hybrydowych typu plug- in pierwsze miejsce zajął Superb iV z wynikiem 498. Do sukcesu przyczyniła się m.in.: szeroko kampania przeprowadzona pod hasłem Nowa definicja hybrydy.

W ubiegłym roku odbyła się również premiera pierwszego elektrycznego SUV-a marki – modelu Enyaq iV, którego pierwsze egzemplarze trafią do klientów w Polsce wiosną 2021 roku. Wyznacza on nowe standardy pod względem przestronności wnętrza, designu, maksymalnej funkcjonalności, komfortu i bezpieczeństwa.

Do kierowców trafiło 18 667 sztuk Octavii. Nowa odsłona modelu zdobyła uznanie użytkowników i została wyróżniona m.in.: główną nagrodą w plebiscycie The Best of Moto 2020. Pojazd oferowany jest z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi, a także w technologii miękkiej hybrydy oraz hybrydy typu plug-in.

– Mamy za sobą szczególnie wymagający rok. Jednak mimo to osiągnęliśmy bardzo dobre wyniki w wielu różnych obszarach i z optymizmem patrzymy w przyszłość. Z sukcesem wprowadziliśmy na rynek nową generację modelu Octavia oraz bardzo konkurencyjne modele z napędem elektrycznym oraz hybrydowym typu plug-in, takie jak Superb iV czy Octavia iV. W 2021 roku na polskich ulicach pojawi się pierwszy w pełni elektryczny SUV Škody, Enyaq iV, który jest dla nas modelem przełomowym. Oprócz tego planujemy premierę odświeżonej wersji modelu Kodiaq, a także nowej generacji bardzo cenionej przez kierowców na polskim rynku Škody Fabia. Zbudowanie tak szerokiej i całościowej oferty sprawia, że jesteśmy blisko klientów i w pełni odpowiadamy na ich zwiększające się oczekiwania. 2021 będzie dla nas również Rokiem Bezpieczeństwa. Skoda mówi o wszystkim co ważne. A teraz, jeszcze bardziej niż wcześniej, najważniejsze jest bezpieczeństwo, które stawiamy ponad liczby, wyniki czy miejsca w rankingach – podsumowuje Tomasz Porawski, Dyrektor marki Škoda w Polsce.