SKODA: DWA MILIARDY EURO DLA EKLEKTYCZNEJ PRZYSZŁOŚCI

sko-mobiln1

Zarząd Škoda Auto podsumował udany rok 2017. Zakończył się on najlepszymi wynikami w całej historii marki. Producent pobił swoje dotychczasowe rekordy finansowe.

W skali roku wyniki wzrosły o 6,6 proc. do 1 200 500 sprzedanych samochodów. Przychody zwiększyły się aż o 20,8 proc. do poziomu 16,6 miliarda euro (13,7 mld w roku 2016).


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI

ECO


 

Zysk operacyjny wyniósł 1,6 miliarda euro, co stanowi wzrost o 34,6 proc. wobec wyniku uzyskanego w roku poprzednim (1,2 mld euro w roku 2016).

Marka nie zamierza zwalniać tempa, obierając kurs na dalszy rozwój. W ciągu następnych dwóch lat wprowadzi na rynek dziewiętnaście nowych modeli. Wśród nich, już w 2019 roku, pojawi się produkcyjna wersja modelu koncepcyjnego Vision X, który świętował swoją światową premierę na tegorocznej edycji Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych Geneva Motor Show.

sko-mobiln2

– Osiągnięty wynik motywuje nas do jeszcze bardziej wytężonej pracy. Nie tylko wprowadzimy do sprzedaży dziewiętnaście nowych modeli do końca 2020 roku, ale i ruszymy z najbardziej złożonym programem inwestycyjnym w dziejach marki. Aktywnie wprowadzając w życie Strategię 2025, przez najbliższe pięć lat zainwestujemy około dwa miliardy euro w technologie elektro- mobilności oraz rozwój nowych usług z zakresu mobilności – mówi Bernhard Maier, Dyrektor Generalny Skoda Auto.

Największym odbiorcą Škody ponownie zostały Chiny, gdzie w zeszłym roku dostarczono 325 000 samochodów. Na kolejnych miejscach w rankingu największych rynków uplasowały się odpowiednio: Niemcy, Republika Czeska, Wielka Brytania, Polska, Rosja, Francja, Turcja, Włochy oraz Austria.

Produkcja elektrycznych samochodów w Mladá Boleslav

Škoda już teraz promuje rozwój innowacyjnych technologii napędowych wsparty największym programem inwestycyjnym w swoich dziejach. W 2019 roku rozpocznie się seryjna produkcja pierwszego w pełni elektrycznego modelu marki. W tym samym roku w fabryce w Kvasinach rozpocznie się produkcja modelu Superba PHEV, pierwszej hybrydy typu plug- in. Od roku 2019 marka będzie wytwarzała w Mladá Boleslav komponenty elektrycznych układów napędowych na potrzeby także innych marek Grupy Volkswagen.

sko-mobiln3

Wersja produkcyjna studium Vision E, w pełni elektrycznego modelu powstałego na innowacyjnej platformie MEB, zacznie być wytwarzana w tym miejscu w roku 2020. Do tego samego roku producent zamierza zaprezentować w sumie aż dziewiętnaście nowych modeli.

Wśród nich, już w przyszłym roku, pojawi się produkcyjna wersja studium wspomnianego wyżej miejskiego crossovera Vision X, zaprezentowanego na salonie samochodowym w Genewie. Do roku 2025 gama marki będzie liczyła dziesięć modeli o zelektryfikowanym napędzie.

Jasna strategia wyznaczona do roku 2025

Škoda określiła swój długofalowy kierunek rozwoju odpowiadający na przyszłe wyzwania związane z przemianą przemysłu motoryzacyjnego, w szczególności trendy elektro- mobilności, autonomicznego prowadzenia i wymiany danych, w swojej Strategii 2025. Plan zakłada digitalizację swoich produktów i procesów, ofensywę na nowych rynkach i rozwój tradycyjnego modelu biznesowego, poszerzając go o ofertę usług mobilności.

W ramach Strategii 2025 marka pracuje także intensywnie nad dalszą globalizacją: w tej chwili jest obecna na 102 rynkach całego świata i chce poszerzyć swój zasięg do 120 krajów. W tym roku produkty zadebiutują w Singapurze, trwają już przygotowania do przyszłorocznego debiutu marki w Republice Południowej Afryki.