Skoda Fabia najnowszej generacji odznacza się szeroką i odpowiednio przygotowaną paletą nowoczesnych jednostek – począwszy od klasycznego wolnossącego silnika MPI poprzez turbodoładowane 1.0 TSI po gwarantujący wręcz sportowe emocje 1.5 TSI, który dołączy do oferty w późniejszym terminie.
Wszystkie jednostki spełniają rygorystyczną normę emisji spalin Euro 6d i pochodzą z najnowszej generacji EVO Grupy Volkswagen. Charakteryzują się one bardzo dobrymi osiągami połączonymi z niskim spalaniem.
Zobacz także:
Nowa Fabia oferuje na polskim rynku kilka wersji silników generacji EVO Grupy Volkswagen. Silnik 1.0 MPI osiąga moc 59 kW (80 KM) i jest dostępny z manualną 5-biegową skrzynią biegów. Z taką samą skrzynią biegów dostępny jest również silnik 1.0 TSI o mocy 70 kW (95 KM). Silnikowi 1.0 TSI o mocy 81 kW (110 KM) towarzyszy 6-biegowa manualna skrzynia biegów lub 7-biegowa skrzynia DSG. Najmocniejszym silnikiem nowego modelu Fabia, który dostępny będzie w późniejszym terminie, jest 1.5 TSI o mocy 110 kW (150 KM) wraz z 7-biegową skrzynią DSG.
Wszystkie silniki zastosowane w nowym modelu Fabia to nowa generacja silników EVO. Jednostki są jeszcze wydajniejsze i bardziej ekonomiczne. Silnik MPI, który opracowaliśmy dla całej Grupy Volkswagen, i który jest produkowany w Czechach, jest mocniejszy o 4 kW, przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa i emisji spalin – mówi Johannes Neft, członek zarządu Skoda Auto ds. rozwoju technicznego.
Większość silników i wszystkie skrzynie biegów w nowej Skodzie Fabia są produkowane w Czechach. Silniki MPI, układy napędowe 1.0 TSI oraz ręczne skrzynie biegów powstają w głównej fabryce marki w Mlada Boleslav. 7-biegowa skrzynia DSG zjeżdża z linii produkcyjnej w fabryce Skody w Vrchlabi.
Więcej mocy w silniku MPI opracowanym przez Skoda Auto
Skoda oferuje na polskim rynku silnik benzynowy z wtryskiem wielopunktowym do podstawowej wersji modelu Fabia, z napędem na przednią oś. Ta trzycylindrowa jednostka 1,0 MPI generuje moc 59 kW (80 KM). To o 4 kW (5 KM) więcej niż w silnikach poprzedniej generacji. Jednostka została opracowana przez Skoda Auto i jest produkowana w Czechach.
Innowacyjna powłoka plazmowa zmniejsza zużycie paliwa i emisje
Silniki 1.0 TSI z bezpośrednim wtryskiem są wyposażone w powlekane plazmowo cylindry, które zastępują tuleje cylindrowe z żeliwa, co zmniejsza tarcie wewnętrzne. Obniża to zużycie paliwa, emisję, a dzięki lepszemu rozprowadzaniu i odprowadzaniu ciepła w komorze spalania zmniejsza obciążenie termiczne silnika. Cienka, nanoszona proszkowo warstwa ma zaledwie 150 μm (0,15 mm).
Nowy silnik z najwyższej półki z technologią aktywnego cylindra
Czterocylindrowy silnik 1.5 TSI o mocy 110 kW (150 KM) to najmocniejszy silnik w gamie Skody Fabia, który będzie dostępny dla tego modelu pod koniec bieżącego roku. Technologia aktywnego zarządzania pracą cylindrów (ACT) zmniejsza zużycie paliwa, a także emisję CO2. Gdy obciążenie silnika jest niskie, system automatycznie i w sposób praktycznie niezauważalny dla kierowcy wyłącza dwa cylindry. Wszystkie silniki TSI dostępne dla Skody Fabia są wyposażone w filtr cząstek stałych.
Niskie zużycie paliwa zapewnia duże przebiegi
W połączeniu z opcjonalnym 50-litrowym zbiornikiem paliwa zamiast standardowego 40-litrowego, nowa Fabia wyposażona w trzycylindrowy silnik może pokonać ponad 900 km w cyklu WLTP.