Z linii produkcyjnej w Mladá Boleslav zjechała Fabia trzeciej generacji numer 500 000. Producent świętuje tym samym kolejny historyczny moment: produkcję czterech milionów egzemplarzy tego bestsellerowego modelu od momentu jego debiutu w 1999 roku.
Jubileuszowy egzemplarz to wersja Combi w kolorze Moon White z silnikiem benzynowym 1.0 TSI i automatyczną przekładnią DSG.
Zobacz także:
Fabia I (1999 – 2007). Na chwilę przed nowym tysiącleciem, jesienią 1999 roku na targach motoryzacyjnych IAA we Frankfurcie swoją premierę świętował zupełnie nowy model czeskiej marki, Fabia. Bazował na platformie A0 Volkswagena, wyznaczając nowe standardy bezpieczeństwa i technologii układu napędowego. Przyciągała także pojemnym wnętrzem.
Rok po premierze modelu, na targach samochodowych w Paryżu w roku 2000, czeska marka zaprezentowała wariant Combi. W marcu 2003 roku dołączyła specjalna, sportowa odmiana RS. W sumie wyprodukowano 1 790 000 egzemplarzy pierwszej generacji tego modelu.
Fabia II (2007 – 2014). Wiosną 2007 roku na scenę targów samochodowych w Genewie wjechał zupełnie nowy model: Fabia II. Producent rozwinął gamę silnikową, by wprowadzić do niej jeszcze oszczędniejsze jednostki i wzbogacił wyposażenie o nowe rozwiązania z dziedzin bezpieczeństwa i komfortu. W porównaniu do poprzednika, pojemność bagażnika wzrosła o 235 litrów.
W 2009 roku gamę wzbogaciła także występująca jako kombi Scout, wyróżniająca się nadwoziem o uterenowionym charakterze. Wraz z debiutem wersji Monte Carlo w roku 2011, marka wyposażyła auto w czarne obręcze kół, czarny dach, przyciemnione szyby oraz inne ekspresyjne elementy stylistyczne. Produkcja modelu drugiej generacji zakończyła się w lipcu 2014 roku na liczbie 1 710 000 egzemplarzy.
Fabia III (2014 – ). W roku 2014 czeski producent otworzył kolejny rozdział w historii modelu FABIA, prezentując jego trzecią generację. Bieżący samochód prezentuje ostry, dynamiczny język stylistyczny.
Warto przypomnieć, że w marcu tego roku Škoda powróciła z unowocześnionym modelem na salon samochodowe w Genewie, prezentując nowy wariant napędowy z trzycylindrowym silnikiem 1.0 TSI, oferującym lepsze osiągi przy obniżonym zużyciu paliwa. Występująca w dwóch wersjach (95 i 110 KM) jednostka zastąpiła czterocylindrowy motor o pojemności 1.2 litra.