Szesnastu młodych praktykantów ze szkoły zawodowej Škody zostało zaproszonych do stworzenia swojego samochodu marzeń. Zostanie on zaprezentowany pod koniec maja podczas imprezy GTI Treffen nad jeziorem Wörthersee w Austrii.
Praktykanci przy bliskiej współpracy z działem designu marki stworzyli w ramach projektu „Škoda Apprentice Car” dwuosobowy, sportowy kabriolet na bazie popularnego modelu Citigo.
Zobacz także:
ROZMAITOŚCI
Dwie dziewczyny i czternastu chłopaków pracowało nad tym projektem od listopada 2013 roku. Uczestnikom projektu pozostawiono wolną rękę w sferze kreatywności. Przez cały czas mogli polegać na wsparciu i doświadczeniu zespołu Szefa Designu Škody, Jozefa Kabaňa. Teraz sam samochód jest już bliski ukończenia na uroczystą premierę, która będzie miała miejsce podczas słynnego zlotu GTI Treffen. 33. edycja tego popularnego wydarzenia odbędzie się w dniach 28-31 maja.
Škoda organizuje program szkoleniowy tego typu po raz pierwszy. Jego celem było zmotywowanie uczestników do rozwinięcia swojej kreatywności i zdobycia doświadczenia w przenoszeniu pomysłów i entuzjazmu na tworzenie rzeczywistego samochodu.
CitiJet to wyjątkowo dynamiczny, ekspresywnie zaprojektowany miejski kabriolet bazujący na modelu Citigo. Ekscytujące nadwozie wyróżnia się efektownym połączeniem białego i niebieskiego metalicznego lakieru, z którymi współgrają okazałe, szesnastocalowe niebieskie felgi. Efekt wzmacnia ręcznie wykonany tylny spojler i budzący szacunek układ wydechowy z dwoma końcówkami. Pod maską pracuje silnik 1.0 MPI o mocy 75 KM.
Sportowe wnętrze bazuje na wystroju specjalnej edycji Škody Citigo Sport. Dodające charakteru, wyjątkowe atrybuty obejmują trójramienną skórzaną kierownicę z czerwonymi obszyciami, jak i pokrytymi również skórzaną tapicerką dźwigniami zmiany biegów i hamulca ręcznego. Deskę rozdzielczą wykończono kontrastową bielą i czerwienią. Zamontowano również specjalny system nagłaśniający o mocy 300 watów. Warto docenić ciekawą innowację: niebieskie podświetlenie wnętrza wykonane w technologii LED, które reaguje w rytm muzyki.
Podjęty projekt zwraca uwagę na duże starania Škody o wysoką jakość kształcenia zawodowego, jaką firma zapewnia w ramach swojej własnej szkoły zawodowej o profilu mechanicznym. Młodzi ludzie przechodzą w niej trzy- lub czteroletni program edukacyjny, kończąc go praktykami lub maturą. Obecnie szkoła prowadzi trzynaście programów nauczania – najpopularniejsze, trzyletnie, przygotowują do zawodów mechanika samochodowego, elektryka samochodowego i elektryka. Najpopularniejszym profilem z czteroletnich jest logistyka przemysłowa. Placówka oferuje także programy kształcenia podyplomowego i na odległość.
Škoda i czeski związek zawodowy KOVO już od wielu lat realizują politykę społecznej odpowiedzialności poprzez programy kształcenia młodych. Tylko w 2013 roku, w szkole marki naukę rozpoczęło około 280 uczniów. Kształcenie jest bezpłatne, a za praktyki wykonane w ramach programu nauczania przysługuje wynagrodzenie. Po ukończeniu szkoły, każdy z absolwentów ma prezentowaną ofertę pracy w koncernie.
Czeski producent ma wyjątkowo długą historię kształcenia młodzieży – szkoła zawodowa Škody rozpoczęła swoją działalność już w 1927 roku, wyszkoliła już 21 500 fachowców. Obecnie w placówce do swojej przyszłej kariery zawodowej przygotowuje się około tysiąca osób.