Rynkowy debiut najnowszej generacji flagowego produktu Škody poprzedza sukces całej linii modelowej: z taśmy produkcyjnej fabryki w Kvasinach zjechało już w sumie 750 tysięcy Superbów.
Samochód ten przewodzi gamie modelowej marki od 2001 roku. Od momentu rynkowego debiutu zajmuje czołowe pozycje w sprzedaży w segmencie aut klasy średniej.
Zobacz także:
Nazwa Superb jest ambasadorem jakości i innowacji czeskiej motoryzacji, wyznaczając nowe wzorce klasy średniej z dużą kabiną oraz atrakcyjnym stosunkiem jakości do ceny.
Nowy samochód pojawi się na polskim rynku już w lipcu. Odznaczając się elegancją nowego języka stylistycznego, przestronnością i komfortem oraz nowoczesnym wyposażeniem, to najlepsza Škoda w historii.
Modelem tym konstruktorzy nawiązali do tradycji budowania prestiżowych pojazdów: luksusowy model o nazwie Superb zjeżdżał już z linii produkcyjnej w Mladá Boleslav w latach 1934– 1949. Jego nazwa została zaczerpnięta z łaciny, w której słowo „superbus” oznacza „dumny” lub „dostojny”. Czternaście lat temu, wraz z pierwszą generacją nowoczesnego Superba, firma powróciła do tradycji.
Pierwsza generacja Superba (produkowana w latach 2001- 2008) miała charakter klasycznej limuzyny. Druga generacja modelu, produkowana od 2008 roku, przyciągała nowymi technologiami oraz elegancką stylistyką. W 2009 roku do oferty dołączyła bardzo pojemna wersja kombi.
Zaprojektowany zupełnie od nowa flagowy model trzeciej generacji zawiera najnowsze osiągnięcia marki. Duża ilość miejsca w przedziale pasażerskim po raz kolejny uległa zwiększeniu dzięki wykorzystaniu lekkiej platformy MQB opracowanej przez Grupę Volkswagen. Komfortowe wnętrze, zaawansowane systemy bezpieczeństwa, dynamiczne silniki spełniające normy spalin Euro 6 i nowe rozwiązania Simply Clever mają zachęcić do kupna.
Nowa Skoda jest budowana w zakładach w Kvasinach, skąd także pochodzą jej poprzednicy. Przed rozpoczęciem produkcji nowej generacji modelu marka podjęła ogromne inwestycje na nowe technologie, montaż i logistykę. 1,7 miliarda czeskich koron pochłonęła modernizacja samego działu karoseryjnego. W 2018 roku firma planuje zainwestować kolejne 7,2 miliarda czeskich koron, tworząc przy tym 1 300 nowych miejsc pracy.
Zdolności produkcyjne fabryki stopniowo będą się zwiększać do poziomu 280 000 aut rocznie. Zakład w Kvasinach jest jedną z trzech placówek produkcyjnych producenta umiejscowionych w Czechach. Obecnie zatrudnia łącznie 4 500 pracowników. Škoda planuje uruchomić także w Chinach produkcję nowego modelu, na tamtejszy rynek. Świętował on swoją premierę na Salonie Samochodowym w Szanghaju.