Škoda wyprodukowała 11 milionów pojazdów w swojej głównej fabryce w Mladá Boleslav. Obecnie powstaje tu sześć modeli marki: Octavia, Octavia Combi, Fabia, Fabia Combi, Rapid i Rapid Spaceback.
Jako część najintensywniej rozwijanej kampanii modelowej w historii firmy, producent gruntownie zmodernizował i poszerzył swoje zdolności produkcyjne w ciągu ostatnich trzech lat.
Zobacz także:
ROZMAITOŚCI
– 11 milionów wyprodukowanych egzemplarzy pokazuje siłę i znaczenie zarówno fabryki, jak i całej naszej firmy. Ponad 50 procent wszystkich samochodów Škody wyprodukowanych do chwili obecnej opuściło linie produkcyjne w Mladá Boleslav, z czego milion egzemplarzy został wyprodukowany tylko w ostatnich dwóch latach. Serce marki bije w tym mieście i w tej fabryce. Cały zespół jest bardzo dumny z osiągnięcia 11-milionowego poziomu produkcji. W nadchodzącym roku będziemy kontynuować swój wzrost w ramach najintensywniej rozwijanej kampanii modelowej w historii firmy i nasza główna fabryka odegra tu kluczową rolę – mówi Michael Oeljeklaus, członek Zarządu ŠKODY odpowiedzialny za produkcję i logistykę.
Fabryka w Mladá Boleslav stanowi podstawę produkcji w kampanii modelowej, którą czeski producent zapoczątkował około trzy lata temu. Prawie 10 000 pracowników bierze udział w produkcji obecnej Škody Fabia, Octavia, Rapid i Rapid Spaceback.
By sprostać wyzwaniu produkcji nowych modeli, wdrożono jeden z największych projektów modernizacji i rozwoju w historii zakładu. Skupiono się na zwiększeniu możliwości produkcyjnych linii nr I z 800 do 1 200 pojazdów na dzień. Powstały między innymi: nowa nadwoziownia i w pełni zautomatyzowana lakiernia wnętrz pojazdów. Ponadto wybudowano nową, przyjazną środowisku tłocznię.
Fabryka w Mladá Boleslav przy ulicy Vaclava Klementa uważana jest za najważniejszy element w 118-letniej historii koncernu. W 1895 roku w bliskim sąsiedztwie obecnych hal produkcyjnych, dwóch motoryzacyjnych pionierów, Václav Laurin i Václav Klement, rozpoczęli budowę motocykli, a od 1905 produkcję samochodów.
Poza główną fabryką w Czechach, Škoda ma jeszcze dwa inne zakłady produkcyjne, w Kvasinach i Vrchlabi. Linie produkcyjne w Kvasinach powstały wraz z rozpoczęciem produkcji modeli Yeti, Superb i Roomster. W Vrchlabi produkowane są obecnie dwusprzęgłowe skrzynie DQ200 dla Grupy Volkswagena. Czeski producent i Grupa Volkswagen zainwestowali w ich produkcję około 170 mln euro.
Oprócz krajowej produkcji marka skupia się na podwyższeniu lokalnych zdolności produkcyjnych na kluczowych, światowych rynkach wschodzących, w szczególności w Chinach i Rosji.
W ramach wprowadzonej trzy lata temu strategii wzrostu, planuje się w ciągu najbliższych pięciu lat zwiększyć swoją sprzedaż samochodów w skali światowej do co najmniej 1,5 mln pojazdów rocznie. W 2013 roku, który stał się czeskiego producenta drugim najlepszym okresem pod względem sprzedaży, dostarczono do klientów 920 800 pojazdów w skali globalnej. Tworząc osiem nowych lub zmodernizowanych modeli, marka wprowadziła do sprzedaży więcej modeli w jednym roku niż kiedykolwiek wcześniej. Do końca lutego br. sprzedaż wzrosła o 10,6 procent w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego.