Około 160 rzadkich historycznych modeli samochodów podążyło przez trzy dni drogą historycznego Rajdu Silvretta Classic, przez zapierające dech w piersiach górskie serpentyny.
550 km alpejskich dróg skąpanych w fantastycznym krajobrazie stanowiło trasę Silveretta Classic. To jedna z czołowych imprez oldtimerów Europy. Tego roku w Rajdzie nie zabrakło również hiszpańskiego Seata – modelu obchodzącego 40-tą rocznicę powstania, Seata 124 Sport Coupe 1600 z 1972 roku. Historycznego Seata prowadził Wiceprezes ds. Produkcji, Andreasa Tostmanna.
Trzy główne etapy odbywały się w Montafon, Vorarlberg i Tyrolu, austriackich regionach Alp. Na kilka dni trasy wijących się niczym spaghetti górskich przełęczy uwikłanych ciasnymi zakrętami i stromą wspinaczką zamieniły się w malowniczy, oddychający historią rajd. Prędkość nie była tu wszystkim, liczyła się dokładność przejazdu i jak największa precyzja w punktach pomiaru czasu, dając równe szanse zarówno najstarszym samochodom jak i „youngtimerom”.
Seat 124 Sport Coupe 1600 został wprowadzony do produkcji w 1970 roku. Jego dwudrzwiowe nadwozie skrywa cztery pełnowymiarowe miejsca, a elegancka stylistyka dojrzała, będąc nawet bardziej imponującą dziś, aniżeli przed laty. Pod maską znajdziemy silnik o pojemności skokowe 1,6 litra napędzany benzyną i rozwijający moc maksymalną 110 KM. Jednostka pozwalała na osiągnięcie maksymalnej prędkości wynoszącej 180 km/h. 124 Sport Coupe był pierwszym modelem Seata wyposażonym w pięciobiegową skrzynię biegów.
Łącznie między 1970 a 1975 rokiem powstało około 23 000 egzemplarzy włączając w to lekko zmodyfikowaną wersję 124 Sport Coupe 1800 z 1973 roku posiadającą 1,8-litrową jednostkę napędową osiągającą 118 KM mocy maksymalnej.
DANE TECHNICZNE
Seat 124 Sport Coupe 1600
– Lata produkcji: 1970-1975;
– Nadwozie: 2-drzwiowe coupe, 4 miejsca;
– Masa własna: 995 kg;
– Jednostka napędowa: silnik 4-cylindrowy, 1608 ccm, 110 KM przy 6400 obr./min.;
– Przeniesienie napędu: 5-stopniowa skrzynia biegów, napęd tylny;
– Zawieszenie przód i podwozie: niezależne, podwójne wahacze, sprężyny śrubowe i amortyzatory hydrauliczne z drążkiem stabilizatora;
– Zawieszenie tył: oś sztywna, sprężyny i amortyzatory hydrauliczne, teleskopowe;
– Układ hamulcowy: tarcze hamulcowe przód / tył;
– Ogumienie: opony 165 HR 13,5J R13;
– Długość/ szerokość/ wysokość: 4123/ 1670/ 1340 mm;
– Rozstaw osi: 2420 mm;
– Prędkość maksymalna: 80 km/h;
– Zużycie paliwa: 12 l/100 km.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.