SILNIKI FORDA, HONDY ORAZ AUDI UHONOROWANE TYTUŁEM

silni_1

Tytuły International Engine of the Year przyznawane są w ośmiu kategoriach. Aby zakwalifikować się do konkursu, silnik musiał pojawić się w samochodzie osobowym sprzedawanym w więcej niż jednym kraju przed czerwcem 2017 roku.

O silniku PSA (Peugeot, Citroen, DS) 1.2 litra PureTech piszemy osobno. Czas na kolejne nagrodzone motory.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

FORD. Silnik o pojemności 1,0 litra EcoBoost produkcji marki został nagrodzony tytułem w kategorii „Najlepszy silnik poniżej 1,0 litra”. To szósty z rzędu laur dla tej konstrukcji. Tym samym kompaktowy i mocny silnik benzynowy o trzech cylindrach pozostaje niepokonany w swojej kategorii od swego debiutu w 2012 roku.

silni-2

Sędziowie docenili kombinację osiągów, oszczędności paliwa i technologii. 1.0-litrowy EcoBoost zdobył już 10 nagród Międzynarodowego Konkursu na Silnik Roku, w tym trzy w klasyfikacji generalnej oraz jako „Najlepszy Debiut”.

– Nasz 1,0-litrowy silnik EcoBoost to główny gracz, wyznaczający standardy dla kompaktowych, energooszczędnych silników z zaawansowanym systemem turbodoładowania EcoBoost, bezpośrednim wtryskiem paliwa i technologiami Twin- Independent Wave Camshaft Timing. A mimo przyznania 10 nagród za najlepszą konstrukcję w tej klasie, ciągle szukamy sposobów na przekroczenie kolejnych granic techniki napędowej i jeszcze większych korzyści dla klientów – powiedział Joe Bakaj, wiceprezes ds. rozwoju produktu, Ford of Europe.

Oferowany w wersjach 100 KM, 125 KM i 140 KM, 1,0-litrowy silnik EcoBoost pracuje obecnie w jednym na pięć nowych pojazdów Forda sprzedawanych w Europie. Silnik 1,0 EcoBoost z funkcją dezaktywacji cylindrów dostępny będzie od początku 2018 r.

HONDA NSX DETAIL

HONDA. 3,5-litrowy, benzynowo- elektryczny hybrydowy zespół napędowy Hondy otrzymał tytuł najlepszego nowego silnika – „Best New Engine”. Nowe serce Hondy NSX zdobyło uznania ze parametry, osiągi, niski hałas, wpływ na właściwości jezdne napędzanego samochodu, wielkość zużycia paliwa i kulturę pracy.

– Otrzymanie tej nagrody, to wielki zaszczyt. NSX został opracowany jako najbardziej wyrafinowany produkt firmy Honda Motor Company, aby zademonstrować pasję i zaangażowanie Hondy przy wprowadzaniu w życie pojęcia New Sports eXperience – nowego sportowego doznania. Cieszymy się, że jury tak wysoko oceniło silnik Hondy NSX przyznając mu tytuł „Best New Engine of 2017 – powiedział Hayashi-san, prezes Honda R&D Europe.

AUDI. W kategorii jednostek od 2 do 2,5 litra pierwszą nagrodę otrzymał silnik 2.5 TFSI. To już trzynaste zwycięstwo producenta w tym konkursie.

siln_4

– Pięciocylindrowe jednostki napędowe są nierozerwalnie związane z marką Audi od ponad 40 lat. Cały czas je rozwijamy i udoskonalamy. W ubiegłym roku pokazaliśmy nowe Audi TT RS, w którym zadebiutował udoskonalony silnik pięciocylindrowy – powiedział Peter Mertens, szef pionu rozwoju technicznego Audi AG.

Jury doceniło nie tylko nadzwyczajne osiągi, ale również jedyny w swoim rodzaju dźwięk tego pięciocylindrowca. Jego charakterystyczne brzmienie przywodzi na myśl brzmienia wydawane przez rajdowe samochody Grupy B w latach ’80 XX w. Najnowsza jego wersja jest o 26 kilogramów lżejsza od poprzednika.

Silnik 2.5 TFSI montowany jest w Audi TT RS Coupé, TT RS Roadster, RS 3 Sportback oraz RS 3 Limousine. 400 KM i 400 Nm momentu obrotowego sprawiają, że jest to najmocniejszy seryjnie produkowany motor. Jednostka rozpędza model RS 3 Sportback od 0 do 100 km/h w 4,1 sekundy. Maksymalna prędkość osiągana przez obie wersje RS 3 z tym silnikiem to 250 km/h i może ona zostać opcjonalnie podniesiona do 280 km/h.