SILK WAY RALLY 2013: DĄBROWSKI NA PODIUM (META)

ORLEN 1_ aTeam 1

Spektakularnym sukcesem zakończył się Silk Way Rally dla debiutującej Toyotą Hilux samochodowej załogi Orlen Team i Automobilklubu Polski. Marek Dąbrowski i Jacek Czachor stanęli na trzecim stopniu podium w klasyfikacji T1/1 oraz zdobyli czwarte miejsce wynikach generalnych!

Dla Marka Dąbrowskiego i Jacka Czachora, Silk Way Rally był pierwszym startem w mocnej Toyocie Hilux, którą załoga Orlen Team i Automobilklubu Polski odebrała bezpośrednio przed rajdem. Wcześniej byli motocykliści rywalizowali treningowo w eliminacji Mistrzostw Strefy Europy Centralnej, gdzie wygrali klasę diesel i zajęli czwarte miejsce w generalce.


Zobacz także:
SPORT
SILK WAY RALLY 2013


ORLEN 2_aTeam 2Silk Way Rally to drugi najtrudniejszy rajd świata. To niesamowicie wymagająca nawigacyjnie przeprawa. Pokonanie całej trasy zajęło zwycięzcy 32h55’35. To tylko o 5,5 godziny mniej niż wynik najszybszego kierowcy tegorocznego rajdu Dakaru.

– Był to nasz pierwszy start Hiluxem i od razu jesteśmy tak wysoko, to niesamowite i bardzo satysfakcjonujące. Przyjechaliśmy tu by się uczyć i ten cel doskonale zrealizowaliśmy. Po tych siedmiu długich dniach, trudnych zarówno od strony technicznej jak i nawigacyjnej, jesteśmy z Jackiem naprawdę zgranym zespołem. Razem włożyliśmy w ten wynik naprawdę dużo pracy, widzimy jednak jej rezultaty i mamy naprawdę dobrą energię na kolejne starty – powiedział Marek Dąbrowski.

– To niewątpliwie nasz wielki sukces. Sporo się nauczyliśmy jeśli chodzi o nasze nowe
ORLEN 3_aTeam 3 auto i mieliśmy okazję sprawdzić się z Markiem jako zespół – myślę, że to wszystko świetnie zagrało. Wiemy też co jeszcze musimy usprawnić by przyśpieszyć. Ten rajd nie bez powodu jest nazywany drugą po Dakarze najtrudniejszą przeprawą motoryzacyjną na świecie. Codziennie pokonywaliśmy prawie pięciuset kilometrowe odcinki specjalne, na które składały się wszystkie możliwe rodzaje nawierzchni: piach, wydmy, czy szybkie szutrowe partie. Silk Way to również dobra szkoła nawigacji i cieszę się, że od razu, w pierwszym starcie, zostaliśmy rzuceni na głęboką wodę – dodał Jacek Czachor.

Piątą edycję Silk Way Rally wygrał Jean-Louis Schlesser, który wypracował 16.33 minuty przewagi nad Władimirem Wasiliewem. Podium generalki uzupełnił Jewgieni Firsow przed Markiem Dąbrowskim i Jackiem Czachorem.

WYNIKI

Siódmy etap
1. Władimir Wasiliew i Witalij Jewtekow (G-Force Proto) – 1:17.18 godz.;
2. Jean-Louis Schlesser i Konstantin Żilcow (Schlesser Original) – strata 36 sek.;
3. Andriej Dmitriew i Władimir Demianienko (NT X6) – 3.05 min.;
4. Jerome Pelichet i Eugenie Decré (Toyota Hilux) – 6.50 min.;
5. Bauyrżan Issabajew i Stanislas Podoljaniuk (Toyota Hilux) – 7.00 min.;
6. Ajdyn Rachimbajew i Gabdulla Aszimow (Toyota Hilux) – 7.29 min.;
7. Christian Lavieille i Jean-Michel Polato (Buggy Juke) – 7.57 min.;
8. Balazs Szalay i Laszlo Bunkoczi (Opel Mokka) – 8.26 min.;
9. Jewgienij Firsow i Wadim Fiłatow (Toyota Hilux) – 10.59 min.;
10. Siergiej Sawienko i Denis Malcew (Honda Acura Buggy) – 11.54 min.;
14. Marek Dąbrowski i Jacek Czachor (Toyota Hilux) – 12.48 min.

Klasyfikacja końcowa Silk Way Rally 2013: 1. Schlesser – 32:55.35 godz.; 2. Wasiliew – strata 16.33 min.; 3. Firsow – 1:47.33 godz.; 4. Dąbrowski – 4:06.01 godz.; 5. Lavieille – 4:16.58 godz.; 6. Issabajew – 5:18.36 godz.; 7. Sawienko – 5:40.24 godz.; 8. Pelichet – 7:45.14 godz.; 9. Rachimbajew – 8:51.39 godz.; 10. Cenkow – 8:57.15 godz.