Podczas Salonu Samochodowego w Seulu SsangYong zaprezentował nowy model samochodu o nazwie Rexton G4 (nazwa w eksporcie: Rexton), który kontynuować ma sukces Tivoli w segmencie dużych SUV-ów.
Premiera nowego Sodbyła się w obecności prezesa Mahindra& Mahindra Ananda Mahindry, dyrektora generalnego SsangYonga Czoi. Na stoisku o powierzchni 2200 m. kw. firma łącznie zaprezentowała 17 samochodów.
Zobacz także:
NOWY SUV SSANGYONGA BĘDZIE NAZYWAŁ SIĘ REXTON
Projekt stoiska oparty na temacie „Majestatyczny wstrząs” przywodzi na myśl skrzydło ptaka, które stanowi kluczowy element projektowy produktów SsangYonga. Uosabia ono dynamikę i determinację marki, by zapewniać najwyższą jakość w oparciu o stały postęp technologiczny.
Rexton G4 zwiastuje nową erę odrodzenia dużych, luksusowych SUV-ów. Firma planuje odbudowę pełnego asortymentu w segmencie wprowadzając każdego roku nowy samochód, w tym pickupa, jak również wejście w zupełnie nowe dziedziny, np. samochody elektryczne. Nazwa nowego samochodu oznacza koncept „Great 4 Revolution”, czyli poczwórną rewolucję, połączoną z dziedzictwem wartości marki kultowego Rextona.
W budowie Rextona G4 zastosowano ramę typu „Quad Frame”, w której wykorzystano zaawansowaną stal o podwyższonej wytrzymałości (AHSS).
Umieszczone centralnie logo ze skrzydłami jest organicznie połączone z reflektorami, wzmacniając dynamiczny i silny wygląd z przodu. Światła do jazdy dziennej, LED-owe lampy przeciwmgielne i zakrętowe oraz LED-owe światła pozycyjne z zintegrowanymi kierunkowskazami dodatkowo podkreślają ekskluzywny wygląd samochodu.
Wnętrze pojazdu może pełnić wiele różnych funkcji, w zależności od ustawienia foteli. Skórzana tapicerka ze skóry nappa, pamięć ustawień fotela i lusterka bocznego kierowcy to funkcje, których celem jest zapewnienie jak najlepszego samopoczucia podróżujących. To jedyny model w tym segmencie wyposażony w 7-calowy wyświetlacz TFT LCD o zwiększonej klarowności. Fotel jest pokryty ręcznie wyprawianą skórą nappa.
Rewolucja w jeździe
Układ napędowy Rextona G4 wykorzystuje silnik e-XDi220 oraz 7-biegową automatyczną skrzynię biegów Mercedesa- Benza. W regionach, w których preferowane są silniki benzynowe, dostępny będzie silnik e-XGDi200T wraz z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów Aisin.
System napędu na cztery koła w Rextonie G4 wspiera tryb napędu na tylną oś w normalnych warunkach jazdy w celu zapewnienia jak największego komfortu oraz oszczędności zużycia paliwa, a także tryb 4WD High/ Low w przypadku jazdy po szczególnie wymagającej nawierzchni. Połączenie zawieszenia z podwójnymi wahaczami z przodu z wielowahaczowym zawieszeniem niezależnym z tyłu zapewnia wysoki poziom stabilności i komfortu jazdy.
Bezpieczeństwo i technologie
Rexton G4 dysponuje dziewięcioma poduszkami powietrznymi, w tym poduszka chroniąca kolana kierowcy oraz poduszkami bocznymi z tyłu. O bezpieczeństwo pasażerów dbają dodatkowo zaawansowane systemy wspierania kierowcy (ADAS) takie jak: system hamowania awaryjnego (AEBS), asystent zmiany pasa ruchu (LCA), ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu (RCTA), wykrywanie ślepego punktu (BSD) oraz alarm o pojeździe z przodu (FVSA).
System rozrywkowy wyposażony został w 9,2-calowy wyświetlacz HD, który bezproblemowo łączy się z urządzeniami przenośnymi. Apple Carplay i Android Auto umożliwiają wyświetlanie na wyświetlaczu ekranu smartfona, zaś wszystkie informacje, w tym nawigację, można oglądać w jakości HD. W nowym Rextonie G4 po raz pierwszy na rynku koreańskim zainstalowano system 3D AVM (obraz z kamer obejmujący pełne 360 stopni wokół samochodu).
Samochód wyposażono także w wiele wyjątkowo przydatnych funkcji, takich jak Auto Closing (automatyczne zamykanie zamków w drzwiach), Easy Access (w momencie otwarcia drzwi fotel automatycznie ustawia się w pozycji ułatwiającej siadanie), wysokiej jakości automatyczny, dwustrefowy system klimatyzacji, falownik 220V/115V z tyłu pojazdu i inteligentną klapę bagażnika ułatwiającą załadowywanie i wyładowywanie bagażu.
Inteligentna klapa bagażowa zamontowana w Rextonie G4 to system, który automatycznie otwiera klapę, kiedy kierowca z kluczykiem znajduje się w pobliżu tyłu samochodu przez ok. trzy sekundy.
Na targach motoryzacyjnych w Seulu SsangYong Motor wystawia na swoim stanowisku także inne modele, takie jak Chairman W Kaiser, czy samochody z serii Korando i Tivoli. Zupełnie osobno została wystawiona także nowa rama typu „quad frame” zastosowana w Rextonie G4.
Samochody prezentowane na stanowisku SsangYonga podczas Salonu Samochodowego Seul 2017 (nowe modele: 6, modele produkcyjne: 11, rama: 1): Rexton G4 (6), Chairman W(1), Korando Turismo (2), Korando C (3), Korando Sports (2), Tivoli (2), Tivoli Air (1), rama typu „quad frame” z modelu Rexton G4 (1).