Podczas tegorocznych targów SEMA Show w Las Vegas Lexus zaprezentował wyjątkową wersję prototypową jednego ze swoich najlepiej sprzedających się globalnie modeli – sedana IS.
DSPORT IS 600+ Project Build bazuje na oferowanym na amerykańskim rynku modelu IS 350 F SPORT. Jest prawdziwym popisem możliwości inżynierów, którzy stworzyli auto z myślą o jak najlepszych osiągach na torze wyścigowym.
Zobacz także:
PARYŻ 2022: SUKCES MAREK RENAULT, DACIA, ALPINE I MOBILIZE
Pod maską pracuje aluminiowy silnik o oznaczeniu V35A. To 3,5-litrowa jednostka V6, której towarzyszą dwie turbosprężarki. Silnik korzysta zarówno z wtrysku pośredniego jak i bezpośredniego, by oferować jak najlepsze możliwości w jak najszerszym zakresie obrotów. Pochodzący z modelu LS 500 motor ma przeprogramowany komputer, zmieniony zapłon i został dostosowany do spalania wyścigowego paliwa. W takiej konfiguracji DSPORT IS 600+ wytwarza ponad 600 KM mocy.
To nie koniec zmian mechanicznych. Silnik współpracuje z 6-biegową, sekwencyjną skrzynią Samsonas, w której kierowca może zmieniać biegi manetkami przy kierownicy. Sprzęgło z włókna węglowego wykonała firma Tilton, a układ wydechowy ze stali nierdzewnej opracował GTHAUS. DSPORT IS 600+ ma też wyczynowe, regulowane zawieszenie od firmy KW, a także hamulce z włókna węglowego, które pochodzą z modelu RC F Carbon.
Lexus DSPORT IS 600+ różni się też znacznie na zewnątrz i wewnątrz od oferowanego w amerykańskich salonach modelu IS. W kabinie zamontowano 4-punktową klatkę bezpieczeństwa, wyścigowe fotele Sparco, a by ograniczyć masę zrezygnowano m.in. z tylnej kanapy. Kierowca najważniejsze parametry pojazdu kontroluje przy pomocy kolorowego wyświetlacza MoTeC Motorsports. Na zewnątrz uwagę zwracają maska oraz klapa bagażnika wykonane z włókna węglowego, ospojlerowanie od cenionego japońskiego tunera Artisan Spirits, a także 19-calowe felgi VOLK, na które założono opony Michelin 4S. Ponadto, wyjątkowy biały lakier został specjalnie stworzony z myślą o tym prototypie.
Sedan DSPORT IS 600+ jest jednym z dwóch sportowych prototypów zaprezentowanych przez Lexusa na tegorocznym SEMA Show. Na stoisku marki zwiedzający mogą też podziwiać model Electrified Sport, czyli koncepcyjny supersamochód elektryczny zaprojektowany w kaliforniskiskim studiu CALTY. Dwuosobowe coupe ma przyspieszać od 0 do 100 km/h w nieco ponad dwie sekundy, a jego zasięg szacuje się na ponad 700 km za sprawą możliwości zastosowania baterii ze stałym elektrolitem.